fredag 13 april 2007

Mycket snack och lite hockey


Jag vet, jag vet - att skriva eller tala om något är bara början. Insikt är bara halva lösningen. Det krävs handling också. Men jag är inte redo för det än. Just nu kräver jag mycket tid för mig själv att bara tänka, fundera, ifrågasätta, analysera, reflektera, försöka förstå och greppa...

Det har varit en ok dag. Kanske orsaken är bedräglig, men det har ändå varit ok. Ändå fram till just precis nu, när jag känner mig ungefär som igår och behöver en kram.

Jag avslutar dagen med ytterligare en Kalle & Hobbe och ser fram emot en lugn lördag. Bara vara hemma, umgås med mig själv, sitta ute i solen, glädjas över vårblommorna och fundera över vad som är viktigt i livet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där.. tack själv, hoppas det känns bra i ryggen idag!
Låt det ta den tid du behöver att tänka, analysera osv, det är viktiga steg i processen de med. Man får ta en dag i taget och ta vara på de små glädjeglimtarna i vardagen så länge.
Det vore jättemysigt att ta en lång ridtur en solig dag ute på landet hos dig :) Och sen tar jag med mig Molly så hon och Elsa får träffas också.
Ha en skön dag i solen. Många kramar till dig

Ankan sa...

Du är så klok. Det är klart att du inte är redo för handling ännu. Du sitter ju mitt i skeppsbrottet ännu.
Hoppas du vaknade idag till en bättre dag än igår.
Kram

Anonym sa...

Idag har jag upptäckt din blogg ffg, och ännu bara läst till april 2007.
Så vackert du skriver om sorg och förlorad kärlek! Många tårar har rullat på mina kinder när jag läst din sorgliga men samlade berättelse. Jag gråter för dig, för din förlorade kärlek men också för mig själv och allt det som fortfarande ligger som en stor tyngd i mitt hjärta. Jag kommer att fortsätta läsa hela din blogg och se hur du tar dig ur det.