måndag 9 april 2007

Drömmar om förlust

Drömde att jag hade fått hem Elsa. Jag släppte henne för att hon skulle få hälsa på de andra hundarna på gården och sedan var hon plötsligt borta.

Jag sprang runt och letade efter henne. Det var snö ute och eftersom hon är helt vit på ena sidan så kunde jag inte se henne någonstans. Jag letade och letade och blev mer och mer desperat. Det började bli mörkt ute och jag visste att hon inte skulle överleva ute i kylan helt själv över natten.

Till sist insåg jag att jag var tvungen att ge upp, att jag inte skulle hitta henne, att jag hade misslyckats kapitalt. Jag gick tillbaka upp till huset, helt knäckt, men då stod hon där utanför och viftade på svansen åt mig. Jag blev så glad.

Nu ska jag strax sätta mig i bilen och köra i 5-6 timmar tillbaka hem. Jag såg att det hade snöat i Stockholm och det känns ju sådär lagom kul...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch såna drömmar har jag haft om molly med. Och igår gjorde hon det nästan på riktigt, hon skulle få springa själv sista biten till porten men då passade hon på att dra tio varv runt kvarteret, jätteläskigt!
Jag antar att den din dröm kanske bottnade i något annat egentligen?

Kör nu försiktigt o välkommen hem till ett grått & vitt Sthlm ;)kramar

frida fröberg sa...

Om man ska tänka symboliskt kasnke din dröm innebär att du är på väg att släppa taget om D? Jobbig dröm oavsett dess betydelse.

Pipperoni sa...

Sophie - Ja, att förlora någon man älskar är nog bland det svåraste man kan råka ut för och det är nog en rädsla vi alla bär på. Men min dröm slutade lyckligt i alla fall, och det var en otrolig lättnad.

Haren - Tanken att drömmen inte alls handlade om Elsa har förstås slagit mig också. Dessvärre tolkade jag det i så fall snarare som att jag inte alls har släppt taget ännu... Men jag kan ju ha fel. Kram.

frida fröberg sa...

hmmm, jag tänkte att söka, leta, förtvivla, för att ge upp (släppa/acceptera) och därefter återfinna det förlorade (i ny form kanske?) och bli nöjd och glad . Det är något positivt i det?

Pipperoni sa...

Det låter som en bra tolkning. :)