torsdag 12 april 2007

Den enda tanken i mitt huvud

Idag har tusen tankar snurrat i mitt huvud. Det är så mycket jag tänker på och så mycket jag vill säga. Det är så mycket jag undrar, det är så många frågor jag har. Frågor och funderingar om livet, om kärleken, om vänskap, om relationer till andra och om vad som egentligen är viktigt. Alla dessa tankar far runt, runt i mitt huvud men jag lyckas inte slutföra en enda. Jag har börjat på massor av blogginlägg bara för att tappa tråden och sudda ut allting igen. Jag önskar att jag hade D att dela mina tankar med. Få ordning på dem. Han var alltid ett bra bollplank för mig och jag önskar att jag hade kunnat vara det för honom. Jag önskar att han ville dela sina tankar med mig.

Men jag är för trött. Jag orkar inte tänka på det heller. Det har varit lite för mycket på sista tiden och jag har sovit dåligt igen. Drömt mycket. "Allt jag vet är att du älskar mig... i mina drömmar.", säger Puh och just så känner jag. Jag ler lite, för i all sin sorgsenhet är den tanken ändå lite tröstande. Mina drömmar kan ingen ta ifrån mig.

Den enda tanke jag lyckas få rätsida på i mitt huvud just nu är att jag inte orkar med alla tankar utan bara vill vila. Att få vila och inte behöva tänka, det är det enda jag önskar i det här ögonblicket. Att få vila i hans omfamning, sådan den var den där kvällen då han ville väcka sin mamma mitt i natten och säga att han hittat kvinnan i sitt liv, sådan den var när jag kom hem från en helg ensam på Öland i höstas, sådan den alltid har varit för mig. Sådan att jag bara har kunnat släppa tankarna på allting annat och njuta av att just då vara i hans famn. Trygg.

Kram D. Och kram alla andra som behöver en kram just nu.


8 kommentarer:

Björn sa...

Kram på dig också.

S är nu på väg över till mig. Jag har brutit ihop fullständigt för första gången och bara gråtit och gråtit. Utlösande faktor blev när jag tappade min plånbok idag. Det blev bara för mycket när jag var tvungen att sitta och spärra fyra kort, körkort mm. Jag kände att jag orkar bara inte.

Vet inte vad jag ska skriva mer. Ha det så bra du kan antar jag.

B

Pipperoni sa...

Usch. Jag förstår dig, jag höll på att bryta ihop över en humla i handfatet imorse. Hoppas att det känns bättre av att träffa S. Stor kram.

Anonym sa...

Stor kram på dig med, hoppas du får känna den tryggheten snart igen..
Angående hundväskor så har jag inget direkt tips på var du kan köpa men det finns ju i alla lite större djurbutiker. Jag tycker de utan "tak" är bäst, annars kan det nog bli lite "instängd-känsla" för hunden. O tänk på att köpa en lite större, Elsa kommer växa fort, så att hon kan ha den länge. Säg till om du vill ha hjälp när du går på jakt :) kramar

frida fröberg sa...

kram tillbaka till dig.

Ankan sa...

Vad hemsk, men samtidigt skönt, att läsa om två sammanbrottare till. Jag är ensam men ändå inte. Just idag kändes det som skön tröst.
Vi håller tummarna för att få sova i natt och så försöker vi ställa oss upp i morgon igen, eller va?
Kram

Anonym sa...

Hej vännen.
Tänker på dig så mycket.
Det finns inget jag kan göra mer än att säga till dig att jag finns här och bryr mig om dig.
Din sorg är din och det är också endast du som kan "ta hand" om den. Vi gör det alla på olika sätt men målet är detsamma: Att ta sig ur gropen och resa sig och se ljuset, istället för att bara trilla längre ner eller klamra sig fast vid kanten.
Vissa gropar är större än andra och tar längre tid att ta sig ur.
Jag tänker INTE skriva att det blir bättre snart eller någon annan klyscha. Det jag däremot kan skriva är det positiva med dig:

-Du är unik
-Du är stark
-Du är insiktsfull
-Du är den kvinna jag respekterar mest av alla mina vänninor
-Du är vacker
-Du är en mycket varm och ödmjuk person
-Du betyder mycket för många
-Du skrattar åt mig och med mig när jag har druckit ett glas vin för mycket...

Abrazos i massor till dig!

/E

Tingeling sa...

Kram tillbaka till dig!
Kramen behövs också här.
Du har tydligen en underbar vän, "den lilla elaka" - vilket fantastiskt inlägg till en vän (det föregående)

Jag önskar jag hade en sån vän.

Pipperoni sa...

Sophie - Tack för massagen idag. Det var så välbehövligt. All lycka med salongen. Kram.

Haren - Kram. Jag har läst artiklarna du länkade till och håller med om att de var bra båda två, återkommer kanske till dem jag med.

Ankan - Ja, det ger faktiskt tröst att veta att man inte är ensam. Idag står jag på benen igen.
Hoppas du gör det också. Och Björn.

Den lilla elaka - vem gav dig det namnet egentligen? Jag tycker bättre om Buddah, även om alla likheter rent utseendemässigt med honom har försvinnit, om de nånsin fanns... :) Du är också vacker, klok, stark och insiktsfull och du betyder väldigt mycket för mig med. Kramar tillbaka.

Tingeling - Ja, visst är hon underbar. :) Hon är guld värd och jag kan utan tvekan säga att hon är den som är och har varit det största stödet för mig i det här. Önskar dig en sådan vän också. Kram.