lördag 3 mars 2007

Som det är

Mina goda föresatser höll under förmiddagen. Jag städade, tvättade, fixade, gick en lång promenad. Det fungerade ända tills D kom och lämnade tillbaka min bil. Jag körde honom tillbaka till hans lägenhet. Lägenheten där han ska leva sitt nya liv, utan mig. Han gav mig nycklarna till vårt hus och sedan rasade det. När jag kom hem sjönk jag ihop i en hög i soffan och fick inte gjort något mer idag.

Men, jag har i alla fall sett en film ikväll på min nya stereo/dvd, som jag är mycket nöjd med. Jag har flytt verkligheten en stund. Jag såg "När hjärtat blir varmt" med Harvey Keitel. Filmen var sådär, men den hade sina poänger. Den handlade om rädsla, om att inte våga det man vill innerst inne och om att fånga ögonblicket medan tid finns, för livet är ändligt. Jag tror att det var en känd hoppryttare som sade: : "Ibland måste man slänga hjärtat före och hoppa själv efter". Jag vill hoppa. Men han vill inte.

Allt är fel. Jag har huset fullt av drömmar och kärlek ingen vill ha.
Men, lyssna inte för mycket på mig just nu. Det är kväll och mina tankar är svarta. Imorgon är en ny dag.
"Thoughts are the shadows of our feelings - always darker, emptier and simpler." Nietzsche, igen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter jättekul att du bestämt dig för att köpa hund, du kommer att få så mycket glädje av den lilla krabaten :)
Och du, tveka inte att fråga mig om du behöver sällskap, om du känner dig ensam, jag finns här & Molly hänger med i farten. Lova det, för jag menar det.
Hoppas du får en skön söndag, ta en lång promenad i solen (?)och njut, snart är det i alla fall vår vännen:)
Kram på dig

Anonym sa...

Hittade din kommentar på Sophies sida... Är det en dansksvenk gårdshund du är ute efter?

Tess

Pipperoni sa...

Sophie - Tack, det kanske jag gör. Ha en skön söndag du med. Är i Enköping imorgon, men vi ses på tisdag.

Tess - Japp, det är en dansksvensk gårdshund jag funderar på, om jag hittar någon vill säga.

Anonym sa...

Hej! det var jag som skrev för ett tag sen om min sambo som skjutit upp vårt barnskaffande och satt hela vår tillvaro på snedden.
Jag förstår vart enda ord du skriver och vad du känner. Hela denna vinter så har jag inte orkat ta mig för ngt direkt på helgerna för jag har varit så ledsen. Nu har jag börjat ledsna på att inte komma ngn vart och göra ngt så nu vill jag komma framåt.
Jag har inte orkat vara social med familj och vänner utan har bara hängt hemma hela helgerna. Sambon har jobbat och jag har funderat.
Jag gav honom ytterliggare en månad där han får tänka efter om han verkligen står fast vid sitt beslut om att inte skaffa barn nu.
Snart är vi vid den tiden då han ska lämna besked och jag tror inte att han har ändrat sig, tyvärr.
Han har jobbat morgon till kväll ända sen i november så vi har inte haft ngn ledig tid på lääänge. Det har naturligtvis gjort situationen ännu jobbigare.
Lider med dig och kramar om!!!

Anonym sa...

http://www.familjeliv.se/hem/cah/blogg.php

Anonym sa...

Hej vännen!
Ledsen att jag inte hunnit läsa din blogg över helgen...
Tänker på dig och förstår att det är svårt. Önskar jag bodde i Stockholm, Göteborg är för långt borta...
Hoppas att du känner att det finns vänner som stöttar dig (fler exempel ser man här i komm. fältet i din blogg) och att du inte försöker vara duktig och klara detta "själv"...
Nu är det inte många dagar kvar tills jag får ge dig en jättestor kram!
/E

Pipperoni sa...

Anonymous - Jag hoppas för din skull att han har tänkt om. Livet är för kort för att vänta på bättre tider.

Anonymous igen - samma person? Jag har försökt komma in på länken, men det står att sidan har besöksrestriktioner...

Den lilla elaka - jo, jag känner att jag har stöd från många håll, familj, vänner och cybervänner. Jag anstränger mig för att inte dra mig in i mitt skal, men stundtals är det svårt. Ser fram emot att träffa dig nästa helg. Kram.