måndag 12 mars 2007

Determined to lose it all

"...

Critics at their worst
could never criticize
the way that you do
no, there's no one else, I find,
to undermine or dash a hope
quite like you
and you do it so casually too.

'Cause nothing is good enough
for people like you
who have to have someone
take the fall
and something to sabotage -
determined to lose it all


...

It doesn't really help
that you can never say
what you're looking for
but you'll know it when you hear it,
know it when you see it
walk through the door
So you say -
so you've said many times before

But nothing is good enough
for people like you
who have to have someone
take the fall
and something to sabotage -
determined to lose it all"

(Aimee Mann)

2 kommentarer:

Bossarun sa...

Du skall veta att jag läser din blogg dagligen. Jag tänker på dig och undrar när jag skall ta mod till mig att ringa. Jag vill inte ringa när Néa är krävande för det blir inget samtal och när hon väl sover och stöket är undan plockat är det så förbannat skönt att bara sitta ner ... Sedan är kl. 22 och så sitter jag där och bloggar istället. Saknar dig, är sur för att vi bor 60mil ifrån varandra. Jag vill hellre träffa dig en pladdra i telefon ... telefon får duga så länge. Jag lovar att höra av mig...tappa inte bort mig. Saknar dig och älskar dig på mitt egna lilla vis, Söstra mi.

Pipperoni sa...

Hej min vän,
Jag läser din också. Jag är inte så mycket för telefon jag heller. Hoppas att vi kan ses snart. Jag åker nog neråt Onsala-hållet i påsk, men det är ju inte så många dagar ledigt, så jag håller mig nog däromkring. Vi får ta ett litet telifonsamtal innan dess. Ring när du känner att du har tid. Jag har ju inte så mycket som stör längre...