torsdag 15 mars 2007

I want to ride my bicycle

Jag jobbar hemifrån även idag. Jag är så mycket mer effektiv när jag får sitta i lugn och ro. I förmiddags skrev jag klart och skickade iväg en kravspecifikation som har legat på min "att göra-lista" sedan långt innan jul och nu ska jag plita ihop en rapport till VD och ekonomichef inför deras styrgruppsmöten på dotterbolagen nästa vecka.

På lunchen tog jag vårens första cykeltur. Helt underbart skönt. Solen värmde, vinden var ljum, fåglarna kvittrade och hästarna sprang runt i hagarna och visade vårkänslor. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite vemodig och sakna D när jag gör saker som vi brukade göra tillsammans, som att cykla. Missförstå mig rätt, jag njöt i fulla drag av min cykeltur, men jag säger som Nalle Puh: "Det är bra mycket trevligare att vara två".

Men, jag får dela med mig av mina intryck från cykelturen till mina läsare istället (klicka på bilden för att få upp fler foton):

Cykeltur 15 mar 2007

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Underbara vårbilder!
Och ett klokt citat av Nalle Puh.

Många kramar, hoppas vårsolen värmer också ditt ledsna hjärta.

Danne sa...

Vilka fina bilder du har tagit. Förstår att du inte vill flytta från trakten. Själv brukar jag åka motorcykel i dina trakter. Har ofta tänkt att här skulle man bo.

Pipperoni sa...

Tingeling - kram tillbaka, vårsolen kan göra mycket för ledsna hjärtan.

Danne - ja, det brukar vara mycket motorcyklar härute, de slingriga vägarna är som gjorda för MC.