lördag 17 mars 2007

Musbajs, sömnbrist och öm rumpa

Jag sov riktigt dåligt i natt. Det blåste och då rister och knakar det i hela huset. Jag misstänker att en mus som rumsterade om nere i köket också (musbajs på köksbänken, ett säkert tecken, usch). Vid ett tillfälle när jag vaknade till fram på morgonkvisten var jag helt säker på att D låg bredvid mig. Jag rörde vid hans arm, han hummade lite och då somnade jag tryggt om. Önskedröm.

Nu har jag varit ute på en cykeltur. Är lite öm i baken (den har blivit för benig, haha) och torsdagens cykeltur kändes fortfarande i benen, det var motvind och duggade lite lätt, men det var så skönt att känna vinden i ansiktet och nu mår jag lite bättre. Min svarta aluminiumhäst har blivit avtorkad och inställd i groventrén, och nu får den vila ett par dagar tror jag.

Jag ska försöka pilla i mig något att äta nu och läsa lite i "Från valp till vuxen hund, del 1". Jag har eventuellt en valp på gång (!). Den vill dock komma hem till mig lite tidigare än jag hade planerat, så jag måste kolla så att det är ok med chefen. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att det går i lås.

Ikväll ska jag på tjejmiddag hos en god vän som nyss har fyllt 30. Jag hade hellre suttit i soffan och glott på en dvd och stoppat i mig popcorn. Men jag vet själv hur jag känner när folk drar sig ur i sista minuten, så jag ska åka dit och vara med en stund i alla fall. Hon brukar laga god mat. Men jag tar nog bilen in till stan.

7 kommentarer:

Björn sa...

Hej E,

Har skrivit en väldigt klyschig dikt till S. Eftersom hon läser min blogg ibland så vågar jag inte posta den där. Jag tänkte därför att om jag skriver ut den här så kunde du komma med feedback vilket även ni andra som läser den får göra.

Mitten av mars tjugohundrasju
Allt i mina tankar är bara du
I mitt huvud tar vi en sakta dans
Allt jag vill ha är en sista chans

Jag gav dig mitt hjärta till lån
Nu känner jag mitt som ett fån
Min sol har gått ner
Ändå vill jag bara ha mer

Nu sitter du uppe på Gärdet
Och jag har svårt att se värdet
Av att vara en och en
Istället för att dela varenda spänn

Din kärlek gjorde mig hel
Varför gjorde vi så många fel
Undrar vad du gör nu och vem du ser
Det viktigaste för mig är att du igen ler

För om du mår bra och är glad
Och bara finns i samma stad
Så kommer min sol att skina
Och varför skulle jag då grina

I mitt huvud tar vi en sakta dans
Från radion hörs Dolly och Dwight
Vi håller varandra tight
Allt jag vill ha är en sista chans

Jag är inte i stånd att bedömma om den bara är klyschig och vill helst inte visa den för de som verkligen känner mig. Kom gärna med din syn här. Har aldrig skrivit dikter (förutom något låttext om Dif) så den är väldigt rimbaserad.

Soledude sa...

björn schumacher:
Den var riktigt bra. :o)

Pipperoni:
Apropå första kommntatorn så är det förhoppningsvis dags vår favorit poets storverk snart, eller vad tror du?

Vad härligt det lät med duggregn i ansiktet på en uppfriskande cykeltur.
Jag har dåligt samvete för att min kropp förfallit senaste året, då jag varit upptagen med insidan istället, och har funderat på att försöka byta upp den gamla DBS:en med bockstyre till nåt som jag faktiskt kan med att cykla på.
Jag får fundera lite mera seriöst på det där. (Som vanligt.) Jag behöver dessutom lite förändring i mitt liv och då får jag ju inte glömma bort att jag måste göra nåt jag mår bra av oxå. :o)

Ha en underbar dag! :o)

Soledude sa...

Usch, jag har börjat särskriva...

Och tappa ord...

*suck*

Glömde bara säga att jag inte alls är särskilt vig längre. Det är nog snarare så att det är fel på mina leder eller nåt! :-P

Anonym sa...

Hej vännen!
Började också cykla i veckan och rumpan värker...fast jag har nog lite mer "padding" än vad du har, ha ha.
Bromsarna gick sönder när jag var tvungen att tvärnita för en bilist men nu är den lagad igen.
I fredags sken solen när jag cyklade iväg mot jobbet efter att ha lämnat av "terroristen" på dagis och jag kände hur glad jag kände mig.
Jag har ett stimulerande liv med bra vänner och vi går mot vår.
Idag är jag dock inte lika positiv när jag sitter och "pluggar" inför högskoleprovet - bara två veckor kvar...fick en klump i magen när jag fick min kallelse i veckan...
Men men, det går ju att göra om och jag har ju livet framför mig på att bestämma vad jag ska bli när jag blir stor, ha ha!!!
Underbart att se att det skrivs mycket på din blogg,och då inte bara av dina "gamla" vänner" utan även "nya" vänner som jag tror kanske kan få dig att känna dig behövd.
Du är BRA och det finns många som bryr sig om dig just för du att du är det.
Nu måste jag tillbaka till mina "studier"...
Abrazos,
E

Karika Pyry sa...

Hej gumman! Har inte varit inne här på en lång tid. Så du har en valp på gång! Så roligt! :) Mysigt med djur!

Kram på dig!

Anonym sa...

Ska säga att det är jag Cah som blivit tipsad av Jamis. Glömde skriva det sist.
kram och trevlig dag tjejen!

Pipperoni sa...

Björn - Jag tycker att dikten var väldigt fin. Och jag tycker visst att du kan posta den på din egen blogg också, även om hon läser. Kram.

Soledude - Vad gör du uppe mitt i natten? Det är bra att ägna sig åt insidan, men även utsidan är viktig. Sluta fundera och skaffa en cykel - det är roligt och bra även för själen att cykla omkring i skog och mark.

E - Plugga på, det kommer att gå bra! Jag håller tummarna för dig.

Lilla Sparven - Skönt att se dig igen. Jag har saknat dig, men förstår att du har mycket att fundera på just nu. Håll tummarna för att det går vägen med vovvsingen.

Cah - jag är inne hos dig ibland också. Skit att det ska vara så svårt ibland. Kram till dig.