måndag 5 mars 2007

Råstyrka efterlyses

Det blev inget IKEA-besök i helgen, jag orkade inte. Men idag har jag varit där, på väg hem från vårt lokalkontor i Bålsta. Så nu sitter jag i det färgstinkande arbetsrummet vid mitt nymonterade skrivbord. Sååå mycket bekvämare. Jag är riktigt nöjd.

Men den olivgröna kontorsstolen "Snille" som jag köpte kan jag inte sitta på ännu, för det krävs råstyrka för att få fast fästet i stolen och även om jag är rätt stark för att vara tjej, så var jag uppenbarligen inte tillräckligt stark för det. :( Jag måste be någon om hjälp. Kanske min Gimli-liknande granne som i sina yngre dagar tävlat i styrkelyft. Fast det är nog risk att han har sönder stolen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Ja det var jag som skrev två gånger igår. En gång om mitt förhållande och andra gången skickade jag länken. Trodde att man kunde läsa länken utan att vara med på Famlijeliv men tydligen inte. Hur som helst om du vill läsa i min blogg så får du gå in och registrera dig på famlijeliv.
skickar lite tankar igen till dig!
Kram!

Anonym sa...

Hm, jag måste nog gå en stavningskurs också! Familjeliv ska det stå. WWW.familjeliv.se

Björn sa...

Hej,
Tack för ditt inlägg på min blogg det värmer. Eftersom jag inte känner dig så kan jag inte bedömma var någonstans du är i din sorgeprocess. Själv är jag ju bara på dag tre så egentligen har jag ingen koll alls. Men jag köpte en bok som heter "Sviken i kärlek? Så går du vidare" av Dwight Webb. Den är förvisso en aning amerikansk och skriven ur en manlig synvinkel men den fick åtminstone mig att tänka efter. Man förstår verkligen ur icke-unik man är att vara i den här situationen. Och det kan kännas rätt skönt.

Lycka till med allt.

Kram,

Björn