torsdag 15 mars 2007

Så underbart att vara behövd

Ikväll har jag en ledsen kväll. Inte av någon särskild anledning, jag hade en väldigt bra dag. Men just nu känner jag mig ledsen, "emlig" och ensam. Ikväll vill jag tala om hur mycket ni som läser min blogg betyder för mig. Både er jag känner i verkliga livet, er jag har lärt känna genom bloggandet och er anonyma som bara lämnar flyktiga spår. Det är skönt att någon lyssnar. Jag behöver er. Jag är glad att jag har er.

Leo Buscaglia (Leo igen, surprise) har sagt:

"Vi tror att vi måste bli oberoende och inte ha behov av någon annan för att bli vuxna. Och det är därför som vi håller på att dö av ensamhet allihop. Så underbart att vara behövd! Så fantastiskt att behöva och kunna säga till någon: "Jag behöver." Jag har ingenting emot att säga att jag behöver er allihop, varenda en av er. Det tråkiga är att våra liv bara möts ibland. Men de största uplevelserna i mitt liv är när liv korsar varandra och två människor kan kommunicera."

Jag instämmer i varje ord och upprepar - jag behöver er. Jag önskar bara att jag någon enstaka gång fick känna mig behövd också.

10 kommentarer:

Bossarun sa...

Trots att det är 60mil emellan och alldeles för lång tid emellan våra IRL samtal så behöver dig ... kan inte leva utan dig!

Anonym sa...

Jag behöver dina kloka ord!

Hamnade av en slump på din blogg när jag i går kväll googlade på nåt i stil med "vill inte ha barn".
Sedan sträckläste jag den - och grät och grät, svor, och grät lite till. Trots att du för mig är en helt okänd person känner jag så mycket med dig!

Mitt livs kärlek flyttar i helgen. Kvar sitter jag i ett högt älskat, men väldigt tomt hus mitt i skogen. Han kan inte förstå hur jag kan ge upp vårt fina förhållande för att jag hellre vill ha barn - Men det är ju inte så jag resonerar, jag vill ha ett bra förhållande OCH möjlighet att skaffa barn tillsammans ju!! Med honom - min bästa vän och underbara älskare.

Nu snurrar det i huvudet igen... Det jag ville med inlägget är att berätta att jag mitt i det sorgliga fann enorm styrka i att läsa det du skrivit. Det är så skönt att veta att jag inte är ensam om att vara i en sånhär situation, och jag blir inspirerad av dig - du verkar va en så bra människa; klok, empatisk, livsbejakande, handlingskraftig, vacker, tänkande och medveten om din omvärld.

Inser han inte att det är precis en sån människa man vill dela livet och föräldrarskapet med så finns det faktiskt andra som gör det....

Hang in there, och njut av våren som är på ingång.

/Maria

Anonym sa...

Den E jag har lärt känna i bloggen (och som jag nu vet är sån som person i verkligheten också) vill jag inte vara utan, det känns bra att få dina ord & åsikter på saker o ting och om vi ska göra en tripp till Yxtaholm behöver jag dig verkligen :) Det kan bli hur trevligt som helst med två hästgalningar, mysiga hästar och fint väder. (Självklart när du känner att du har tid o lust till det)
Och i sommar (eller framöver) vet jag någon som kommer behöva dig mer än nånsin, en underbar liten valp, som inte kan leva utan dig :)

Anonym sa...

Hej vännen!
Vi behöver DIG!!!
Jag BEHÖVER träffa dig över Påsk för att prata om livets goda och dåliga...
Jag BEHÖVER läsa din blogg så ofta jag kan - den GER mig MYCKET!
Keep up the good work!
Du lyser upp livet för många - vet du inte det?
Ha en bra fredag!
Abrazos,
E

Danne sa...

Hej, jag läser dina inlägg varje dag. I bland när du inte har skrivit något nytt så undrar jag varför? Känner liksom för dig fast jag inte vet vem du är.
Kram Danne

Tingeling sa...

Här en till som läser varje dag och på så sätt lite behöver dig jag också!

- och önskar av hela mitt hjärta att du ska finna lyckan!

Soledude sa...

Jodå, jag kan inte annat än att instämma. Du fyller ett 'behov' hos oss oxå! :o)

Pipperoni sa...

Bossaneto - Behöver dig med. Jag får planera in en liten Skånehelg längre fram i vår.

Maria - Ditt inlägg värmer verkligen. Jag blir så ledsen av att höra att du är i samma situation. Jag har tyvärr förstått att det inte alls är särskilt ovanligt att bli lämnad för att den andra inte vill ha barn. Jag känner så med dig när du beskriver att du vill ha kvar ert fina förhållande OCH skaffa familj. Precis så kände jag också. Kram.

Sophie - ja, valpen kommer att behöva mig. :)

E - stor kram, syns till påsk! :)

Danne - du skrev de första kommentarerna på min blogg och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag läser din blogg också.

Tingeling - detsamma till dig!

Soledude - fågelmannen, tack. :)

Johanna sa...

"Emlig", vilket braigt ord, aldrig hört förr :) Hur uppstod det??

Pipperoni sa...

Tror att emlig (kan även stavas ämlig) är ett gammalt, halvt bortglömt ord med betydelsen ynklig. Jag tycker att det är särskilt bra ibland eftersom det börjar på samma bokstäver som mitt namn. :)

http://sv.wiktionary.org/wiki/emlig