torsdag 31 maj 2007

Tänker på annat, tänker på honom

Jag ska strax ge mig iväg till min chefs lantställe på konferens torsdag-fredag. Det känns just nu extremt jobbigt. Jag har fortfarande inte samma ork som tidigare, särskilt inte när det gäller jobbet. Jag förväntas dessutom stötta chefen, vara aktiv och försöka få de andra att engagera sig och känna sig delaktiga. Vanligtvis lägger vi 75% av vår energi på det vi tänker på och bara 25% på det vi pratar om. Om det som kommer ut i prat inte stämmer med det vi tänker får vi inte ut budskapet. Hur ska jag kunna få de andra att lyssna på det jag har att säga när jag bara tänker på annat hela tiden...?

Även om jag börjar kunna se framåt igen och börjar försöka skapa nya drömmar och planer som inte inkluderar honom, så lägger jag fortfarande alldeles för mycket energi på att tänka på honom, på att sörja och på att undra vad som gick fel. Flera timmar varje dag. Suck.

I natt drömde jag att han hade flyttat hem hit igen och att vi var vänner och pratade med varandra som vanligt. Det var skönt, det kändes som en oerhörd lättnad. Men jag talade om för honom att jag inte kunde ta tillbaka honom, eftersom jag inte vill vara tillsammans med en man som bara drar sig undan när jag försöker ta i honom. Att beröring är viktigt för mig och att jag behöver någon som både tar i mig och låter mig ta i honom. Ofta, överallt. Jag minns inte vad han svarade.

Snart helg. Ingenting planerat. Men det ser ut att kunna bli sol i alla fall.

7 kommentarer:

frida fröberg sa...

Undrar om du hinner få detta innan du åker, kanske kan du läsa därifrån? Iaf önskar jag att du inte ställd eför höga krav på dig. Du har kommit jättelångt redan. Men kanske inte jobbet behöver vara prio ett just nu? Tänker att ditt mående måste få komma först! Massor av kramar

Ankan sa...

Att du sade till honom att du inte kunde ta tillbaka honom i drömmen. Ett sådant framsteg! Du har kommit en bra bit i bearbetningen verkar det som. Stor kram och hoppas du orkar ta dig igenom konferensen. Hoppas du kommer åt att dra dig undan ibland och tanka energi/vila dig. Tänker på dig!

"A Peaceful Warrior" sa...

Skickar också positiva tankar till dig...
Det är en hel del som jag faktiskt tänkt på angående hur du känner det och förhållandet till D när jag läser dina inlägg (även Harenomvårens). Jag funderar just mycket på dessa saker (som kanske märks?). Önskar jag formulera mig mer nu men har inte ron och tiden. Ska upp tidigt i morgon bitti.

Jag har planer på ett kommande djupt "relationsinlägg" i varje fall...haha från experten eller hur? ;)
Det är ju klart - teori och praktik är vitt skilda fenomen.

Pipperoni sa...

Haren - Du har rätt, jag ska försöka att sänka kraven på mig själv. Jobbet är nog aldrig prio ett för mig...

Ankan - Ja, kanske är det ett framsteg. Jag väljer att tolka det så. Kram.

A peaceful warrior - Ser fram emot att ta del av ditt kommande djupa relationsinlägg. Ja, insikt är bara halva lösningen - resten består i att man går och gör det. :) Hoppas du får en fin helg. Kram.

Anonym sa...

Tankar...
Knepiga saker eftersom dom är svåra att få bort.
Det är enklare att bryta ena benet, eller tappa bort en överfylld plånbok.
Smärtan går att slå bort, benet läker och plånboken går att ersätta, men tankarna... dom är där varesig man vill eller inte.
Tankarna är jobbiga...

*kram*
/Feuerbach

Anonym sa...

Tiden man lägger ner på tankar är investeringar inför det man behöver genomföra i livet. Att analysera en avslutad relation tar mycket kraft och energi, det måste få göra det också. Man utvecklas mycket när man ställs inför förlusten av en nära relation och ensamheten som det också medför.

Det är ett bra steg att du i drömmen kunde säga till honom att du inte kan ta tillbaka honom. Du har insett mycket om er relation som du inte längre kan acceptera och det är nyttigt. Självklart är det också jobbigt att upptäcka dessa delar och saknaden är fortfarande närvarande.

Kram

Pipperoni sa...

Separerad - Ja, jag tror att det är bra att analysera och reflektera och dra lärdomar av det som hänt för framtiden. Vissa rusar bara sårat vidare och kastar sig in i något nytt, men jag tror att det är bättre att stanna upp och reflektera. Förutsättningarna för att nästa relation ska bli hållbar blir bättre då. Kram.