onsdag 2 maj 2007

Trötthet och betydelsen av en kram

Idag har jag en trött dag. Jag känner mig totalt utmattad och ska snart gå och lägga mig. Sängen känns otroligt lockande. Jag önskar att jag kunde få sova imorgon bitti. Trots att det har varit så många lediga dagar längtar jag redan till helgen igen.

Idag glädjer jag mig åt att jag har fått tillbaka lite av min gamla läslust. Jag klarar faktiskt av att koncentera mig på en skönlitterär bok en lite längre stund i taget, vilket jag inte har gjort de senaste fyra månaderna. Kanske beror det mest på boken jag läser - "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Den är lugn och tänkvärd och passar min sinnesstämning väldigt bra.

Men som alltid när jag är trött önskar jag att jag kunde få vila mig mot D ett ögonblick. Känna hans armar omkring mig, luta huvudet mot hans axel och blunda. Bara ett par sekunder. Jag läste någonstans att kramar stärker kroppens immunförsvar, får en att känna sig yngre, stärker relationerna, minskar spänningar och till och med kan upphäva depressioner. Just nu behöver jag en kram.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer en STOR KRAM!!! Sov gott!

Anonym sa...

En kram från mig med!!!
Jag tror att kramar är mirakelmedicin. Jag tror faktiskt det. Bara att få vara nära någon man tycker om är bra för själen. Det gör att man orkar lite till.
Hoppas du sover bra i natt!
Kram Carro

Anonym sa...

!UN FUERTE ABRAZO!
/E

Ankan sa...

Har du oxå kommit en bit med läsandet - jag med! Hoppas det håller i sig. Den boken har jag inte läst. Fick den i julklapp av Exet, så jag har inte orkat med den ännu. Min kompis säger att den är jättebra.
Stor lång kraaam!

Anonym sa...

Massor av varma kramar.Även om jag vet att det är en helt annan kram du vill ha, hoppas jag innerligt att du någonstans känner inom dig att alla dessa kramar som du får här av alla dessa människor är för att du ger intryck av att vara en helt fantastisk människa.

Anonym sa...

Un cazzo in boca!
/G

Anonym sa...

OBS!
Någon annan använder mitt alias för att skriva obscena italienska
fraser!
/E

Tingeling sa...

Kram härifrån också, for what it´s worth!!

Pipperoni sa...

Lotta - Tack, kram tillbaka.

Carro - Det tror jag med... synd att cyberkramar inte har riktigt samma effekt. Men kram i alla fall.

E - Abrazos.

Ankan - Kan varmt rekommendera boken. Kram.

Anonym - Tack, det gör mig glad.

G - Hm, kan tyvärr inte italienska... men det kanske är lika bra det?

Tingeling - Jag är inne hos dig varje dag, men har inte orkat skriva så mycket på sistone. Det betyder dock inte att jag inte tänker på dig. Kram.

Lina sa...

Hej!
Jag har kommit över din blogg av en slump och jag går in här ibland och läser. Det du skriver berör mig. Du verkar vara en så varm och levande person. Det tar tid att sörja, men jag tror att när du sörjt färdigt kommer du att komma ut hel på andra sidan. Det är de som tar genvägar genom smärtan som blir stympade. Jag känner också igen mig i din sorg, har varit där och är tyvärr kanske på väg att hamna där igen. Till slut vill bara skicka en stor KRAM till dig, det är du verkligen värd.

Pipperoni sa...

Lina - Tack. Ja, jag hoppas att jag ska bli hel igen så småningom, även om det kommer att ta tid. Tråkigt att du tror att du är på väg att hamna där igen, hoppas att det ordnar sig för dig. Kram.