torsdag 10 maj 2007

Elsa update

Snart ska Elsa och jag åka och hämta mina föräldrar som mellanlandar i Stockholm ett dygn på väg hem till Västkusten efter en minisemester i Tallin. Så imorgon har jag tagit ledigt för att umgås med dem.

Elsa börjar så sakteliga vänja sig vid mig, huset och gården. Hon blir lite tuffare för varje dag, men hon är en eftertänksam dam och en liten trygghetsjunkie som verkar trivas bäst i mitt knä framför datorn. Hon är verkligen en smarting och har redan lärt sig att säga till när hon behöver gå ut på natten. Däremot äter hon inte så bra och det oroar mig lite, men jag hoppas att det bara är omställningen. Hon verkar inte må dåligt i övrigt.

Idag har hon lekt lite med grannvalpen (korsning mellan Chihuahua och Bolognese och helt galen), skällt på hästarna, jagat humlor och hälsat på en av katterna (en snäll sådan). Precis som ett litet barn stoppar hon allt i munnen - mossa, pinnar, gräs, bark, blommor, damm, ludd, kattbajs...



10 kommentarer:

Anonym sa...

A halleda! En sådan sötis! Förstår att du har fullt upp. :) Pussa lilla Elsa ifrån mig!

KaKi sa...

sötnosen ;-) Men vad ska DU lägga i varukorgen? (dit den andra katten förpassats på bilden)

Anonym sa...

Hej vännen!
SÅÅ söt! Och den där fläcken över ögat är ju bara pricken över ie:t!
Jag tror jag är kär...
Abrazos,
/E

Anonym sa...

Hon är ljuvlig! Tror inte du behöver va orolig att hon inte äter så bra, det är som sagt omställningen som gör det. Så var Mollsan oxå i början och sen blev hon ett riktigt matvrak! Längtar så efter att få träffa din lilla ögonsten! kramar

Ankan sa...

Hur går det, hur går det? Alltså hur känns det? Är det omtumlande? Är du ledsen? Glad? Eller är det bara mycket och annorlunda? Hunden är i a f BEDÅRANDE söt.

Anonym sa...

She is lovely as a pussy can be.

Cazzo in boca
/E

Anonym sa...

Hej...
Just när jag trodde att det var ok att börja använda mitt alias igen...se ovan...
Det är INTE jag som skriver sådana saker!
Nu går jag tillbaka till anonym igen...
/E

Anonym sa...

Använd ditt alias du, ska inte skoja med dig mer..

Pipperoni sa...

Lotta - Japp, fullt upp. :)

Me - Där tänkte jag ju att bebben skulle ligga förstås, för däruppe är väl Elsas plats? ;)

E - Ja, jag är defintivt kär.

Sophie - Skönt att höra. Hon äter lite bättre nu än de första dagarna. Lite leverpastej på maten verkar göra susen.

Ankan - Det känns bra. Jag är lycklig över Elsa. Men det är en stor omställning också att inte bara ha sig själv att tänka på längre.

Jag förstår inte ens italienska, så jag vet inte vad ni snackar om...

Anonym sa...

Hon är helt ljuvlig den lilla Elsa! Önskar att jag också hade möjlighet att skaffa hund, men den dagen kommer väl hoppas jag!

Är det hon en Jack Russell eller vad?