torsdag 3 maj 2007

Den lilla smartingen

Trött igår. Utmattad idag. Har inget bränsle, orkar ingenting. Klarar inte ens av att tänka, ännu mindre skriva något vettigt. Måste få vila.

Jag fick ett mail från uppfödaren idag. Hon skrev att jag kommer att få en mycket social och trevlig hund. Hon berättade att det i varje kull finns en smarting, och i den här kullen är det Elsa. Hon rusar inte bara på som syrran, utan kollar läget först, innan hon bestämmer sig. Sådan matte sådan hund, eller var det tvärtom?

4 kommentarer:

frida fröberg sa...

en sådan hund till sådan matte?
Hon ser grymt söt ut.

Anonym sa...

Vila dig och ägna tankarna åt Elsa, hoppas du känner dig bättre i morgon. Kram!

Ankan sa...

Vännen! Vila vila vila. Det gör jag. Kan du ta ledigt från jobbet? Sjukskriva dig? Det gjorde jag - fast jag inte kan sånt. Inte jag, duktiga Ankan! Efter två veckor mår jag bättre och bättre. Igår grät jag inte en enda gång. Framsteg!
Du gör nog som jag, lägger en massa "borden", "måsten" och oro inför att inte orka, eller? Det tar energi och äter upp tankeverksamheten. Det finns inte plats för annat till slut.
Elsa blir en fin kamrat till dig. Inte behöver du sköta henne så perfekt. Det blir bra ändå. Du och hon!
Jättekram!

Pipperoni sa...

Haren - Tack. Hon är supersöt. Du får gärna komma ut och hälsa på oss när du vill. Kram.

Lotta - Det har bara gått bakåt ett tag nu känns det som, så jag hoppas att det blir bättre snart igen. Kram.

Ankan - Jag har faktiskt funderat på att sjukskriva mig. Känner ibland att jag kanske borde, att det vore schysstare mot jobbet. Men vill samtidigt inte, har inte råd. Ska försöka härda ut till sommaren och nu ska jag ju sitta hemma och jobba med Elsa. Och jo, borden är jag nog rätt bra på... Kram.