torsdag 25 januari 2007

Tom och sorgsen

Idag känner jag mig tom, ihålig och sorgsen. Allt känns overkligt.

Jag har suttit och läst tillbaka i mina gamla dagböcker från när vi träffades. I april för snart fyra år sedan, när D och jag bara hade träffats ett par månader, då sade han att han kände det som om han ville ha "hela kitet" med mig - bostad, bröllop, barn.

Att han inte vill det nu måste betyda att han inte känner likadant för mig längre. Att han inte älskar mig längre. Jag önskar bara att han kunde säga det.

7 kommentarer:

Tingeling sa...

Fy vad meningslöst.

Det finns ju tyvärr inga råd att ge. Men dessvärre är det ju så att du inte kan hålla kvar honom med våld. Du måste väl ge honom hans frihet. Och önska att han inser att det inte var det han ville ha.

Jag hoppas för dig. Verkligen!

Danne sa...

Jag känner igen hur du har det.
I Juli gjorde min flickvän slut med mig på två dagar. Vi hade ett väldigt kärleksfullt förhållande i fem år. Hon lämnade mig väldigt hastigt med väldigt konstiga skäl som så småningom blev till att träffat en annan.
Mitt liv höll på att ta slut där. Men jag har skta återhämtat mig.
Och har nu en ny tjej som känns väldigt bra.

Du ha antagligen en väldigt kämpig period framför dig. Jag håller tummarna för dig. Det finns ingen tröst eller goda råd. Du måste göra detta på ditt sätt. Jag tänker på dig. Kram /Danne

Anonym sa...

Tänk på att ovan molnen lyser alltid en sol från en klarblå himmel. Sköt om dig //Lars

Tingeling sa...

Vilka fina råd du fått här ovan, av Danne och Lars!
Instämmer. Kram.

Anonym sa...

Ja antagligen är det precis som du säger. Han vill nog inte ha dig längre. Han kanske har hittat någon annan som är bättre för honom eller som han tycker är snyggare eller så. Det är ju bara att komma över och ta nya tag igen.
Lycka till

Karika Pyry sa...

Men herregud vilken kommentar!! Jag syftar på den anonyma då såklart... Oh my. Och inte vågar den personen stå för vad den tycker heller då den måste vara anonym. Vilka virrpannor det finns..

Pipperoni sa...

Tingeling, Danne och Lars - tack för ert stöd, det är skönt att veta att det finns någon som tänker på mig och hoppas med mig.

Anonymous - ja, vad ska jag säga? Det är lättare sagt än gjort. Jag älskar honom fortfarande, jag vill inte komma över honom, jag vill ha honom tillbaka.