onsdag 3 januari 2007

Systerträff

Ikväll ska jag på systerträff! Jag och mina fyra äldre systrar ska gå ut och äta tillsammans. Det var flera år sedan vi gjorde det sist, mycket beroende på att jag bor i Stockholm och de i Göteborg. Visst, vi träffas ett par gånger om året vid födelsedagar och högtider, men då är alla svågrar och barn också med, så det är sällan vi träffas bara vi systrar. Det ser jag fram emot. Det är nog särskilt spännande för mig, som är så mycket yngre, att få höra en del om deras liv när jag var liten (de är 14-18 år äldre än mig).

Jag bävar dock för att frågan om när jag och D ska skaffa barn ska komma upp. Jag vet inte om jag orkar prata om det. Vad ska jag säga om de frågar? "Jag vill ha barn med honom, men han vet inte om han vill." Jag är rädd att jag ska börja gråta. Och om jag börjar är det svårt att sluta. Vad hjälper det att prata med dem om det? Ingenting. Den enda jag vill prata med är D och han säger inte så mycket. Jag känner mig hjälplös. Jag har träffat mannen jag vill ska bli far till mina barn, men han vet inte om han vill ha barn och det krossar mitt hjärta. Jag är rädd att om jag avstår för hans skull så blir jag bitter sedan. Det kanske inte är så att han inte vill skaffa barn, utan att han är osäker på mig. Tänk om han lämnar mig och skaffar barn med någon annan? Då kommer jag verkligen att bli bitter. Jag är snart 35, jag har inte så mycket tid på mig, jag kan inte vänta mycket längre. Men det känns helt otänkbart att lämna honom och försöka hitta någon annan att älska och skaffa barn med. Det är så svårt att hitta någon att älska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja tänk om det skulle växa såna som man kan älska på träd.