onsdag 10 januari 2007

Storm


Storm, storm, storm ute och storm inuti. Jag önskar att det fanns en off-knapp som det gick att trycka på för att stänga av alla tankar när det är dags att sova. Vaknade i morse med mobilen i handen och upptäckte att jag redan hade snoozat flera gånger utan att vara medveten om det. Trött.

Jag hoppas att blåsten utomhus bedarrar till kvällen, för idag ska jag rida och de flesta hästar blir stissiga när det blåser. Min medryttarhäst kan vara ganska nervig även i vanliga fall och när det blåser så är det lögn att få henne att lyssna på den lilla vante (jag) som sitter på hennes rygg.

Vanligtvis kan jag dra mig lite för att gå ut till stallet i mörker och kyla, men det är alltid roligt när jag väl är där. Just nu är dock ingenting normalt. Jag tycker att det är avkopplande och mysigt att pyssla i stallet, mocka, borsta, prata med hästarna och kela med stallkatterna, men jag har ingen lust alls att rida.

Inga kommentarer: