fredag 19 januari 2007

Dagens ljuspunkt

Jag glömde dagens ljuspunkt. Fast egentligen är det gårdagens, men den får duga idag med.

Jag gick och lade mig halv åtta igår, i brist på bättre sysselsättning. Jag orkade inte göra något. Men jag kunde förstås inte somna. Tankarna malde på som vanligt. Och när jag låg där och tänkte fick jag en idé till ett nytt projekt för nästa termin av skrivarkursen som börjar den 13 februari. En riktigt bra idé känns det som. Jag ska fila vidare på den och börja skriva lite i helgen.

Skrivandet är det enda i mitt liv som funkar just nu - dagbok, blogg, nedklottrade tankar på papperslappar överallt och nya texter till skrivarkursen. Vem vet, kanske det kan bli en riktig författare av mig en dag också. Om jag har tillräckligt med klister i baken vill säga.

Inga kommentarer: