tisdag 9 januari 2007

Skrivarkurs

Ikväll är det skrivarkurs. Det är näst sista gången för den här terminen, men jag har redan fått kallelse till fortsättningskursen som börjar den 13 februari. Jag börjar känna mig som veteran på skrivarkurser, det blir min 4:e termin. Men jag har bestämt mig för att fortsätta för jag behöver än så länge ha lite press på mig att lämna in för att lyckas åstadkomma något.

Eftersom jag har mått dåligt på sistone så har jag inte skrivit något nytt till den här gången utan bara lämnat in en omskriven text som jag inte är särskilt nöjd med. Jag tror att jag ska börja på ett nytt projekt till nästa kurs. Just nu skriver jag om mina upplevelser när jag som 17-åring jobbade som hästskötare i Österrike. Men det går trögt. Jag har så mycket vuxna tankar nu, kring relationer, barn, jobb, och blir bara irriterad på mitt 17-åriga jag.

Inga kommentarer: