tisdag 2 januari 2007

Nyårslöften

Började dagen arg. Jobbet ringde och väckte mig, fast jag har semester. Men, som vanligt kunde jag inte vara arg många minuter, utan blev ledsen istället. Suck.

Nu har jag varit och tränat och mår tillfälligt lite bättre. D säger att det inte är bra att styrketräna när man mår dåligt, eftersom det bryter ner kroppen, men jag orkar inte bry mig om det. Jag mår bara ännu sämre om jag sitter hemma och tycker synd om mig själv och kroppen förfaller. Såg dock i det obarmhärtiga gymljuset att jag såg väldigt trött ut, mörk och svullen under ögonen. Måste försöka komma i säng lite tidigare idag.

Har beslutat mig för ett par nyårslöften för 2007:
  • Att skriva mer
  • Att fotografera mer
  • Att försöka bli bättre på att tala om vad jag vill
  • Att prata med min chef om att gå ner i arbetstid, för att få mer tid över för punkt 1 och 2.

Jag har beslutat ytterligare en sak, men jag orkar inte skriva om det idag, för det kommer bara att få mig att må dåligt igen. Kanske imorgon.

Inga kommentarer: