måndag 5 februari 2007

Tillbaka till den bistra verkligheten

Tillbaka i verkligheten efter en intensiv konferensvecka. Det har varit fullt program hela veckan och jag har knappt haft någon tid alls för mig själv. Det kändes väldigt jobbigt och motigt i början av veckan, jag mådde inte bra och undrade hur jag skulle orka. Jag höll mig på min kant, gick och lade mig tidigt och gick upp och sprang en runda varje morgon före frukost.

Eftersom det var så fullt upp hela tiden lyckades jag dock tränga bort tankarna på livet här hemma mot slutet av veckan och det kändes lite bättre. Det var många bra föreläsningar som gav en del nyttiga insikter. Jag var till och med ute och dansade en kväll och kände mig attraktiv och uppskattad. :) Så jag är faktiskt glad att jag åkte.

Men så fort planet tog mark på Arlanda igår kväll kom alla känslorna tillbaka och idag har det varit ganska tungt. Jag var inne och tittade på D:s presentation på Spray date och såg att han hade ändrat status från upptagen till singel. Det gör ont.

Men, jag har också insett den här veckan att jag inte kan göra mer. Jag har talat om för honom hur jag känner, vad jag vill och vad jag önskar. Det finns inget mer jag kan göra just nu. Men, jag har inte givit upp än, jag kommer att fortsätta att leva på hoppet ett tag till.

Nu ska jag koncentrera mig på att försöka fundera ut vad jag ska bli när jag blir stor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skall bli författare

Pipperoni sa...

Ja, det är ju drömmen förstås... Jag jobbar på det.