tisdag 20 februari 2007

No more hurt, only more love

Jag vidhåller att man måste TRO på kärleken för att få ett förhållande att fungera. Att man måste underhålla den, vårda den. Även om man aldrig kan veta vad som väntar runt hörnet så måste man tro på en gemensam framtid. "Kärlek är att måna om den andres välbefinnande och utveckling, att måna om den gemensamma utvecklingen och framtiden." (Tomas Böhm)

Jag vill inte känna mig så här längre. Jag vill inte vara en sorgsen, nedslagen, svartsynt person. Jag är inte sådan egentligen. Jag har så mycket mer att ge.

Jag vill slösa med min kärlek. Jag vill skratta, jag vill le, jag vill vara glad. Jag vill ge av mig själv. Jag vill tänka ut små söta lappar med kärleksbudskap att stoppa i min älskades ficka, skriva kärleksmeddelanden med läppstift på badrumsskåpet, månader i förväg fundera ut vad jag ska hitta på för roligt till hans födelsedag, laga hans älsklingsrätt, köpa hem hans favoritgodis, massera honom i hårbotten när han har huvudvärk, bjuda vänner på middag och se fram emot en trevlig kväll tillsammans. Jag vill gå en långpromenad i snön och göra snöänglar tillsammans. Gå och träna ihop och tycka att han är snyggast på gymet. Ta en cykeltur tillsammans i den första vårsolen. Jag vill ligga och prata i timmar innnan man somnar, trots att man vet att man kommer att vara jättetrött nästa dag, för att jag ändå vill dela mina tankar med honom. Jag vill känna mig fullständigt avslappnad i hans närhet. Få skrattanfall tillsammans. Vara nakna utan att skämmas det minsta. Älska. Sätta hans behov framför mina egna, för att det gör mig ännu lyckligare att se honom glad. Bara sitta tysta bredvid varandra. Jag vill drömma, planera och se fram emot framtiden tillsammans med förväntan och tillförsikt. Viss om att även om vägen kan vara krokig, så ordnar det sig, eftersom vi har varandra.

"Det svåra är inte att hitta någon att älska, utan att älska den man har." Ur Lantana
Men, det är nog bättre att jag ger min kärlek till någon som kan förvalta den, till någon som vill ha den, till någon som kan tro.

Idag fyller jag 35 - grattis till mig. Och idag väljer jag att lyssna på Moder Teresa:

"I have found the paradox, that if you love until it hurts, there can be no more hurt, only more love."

8 kommentarer:

Danne sa...

Hej,

Stort grattis på födelsedagen.
Jag tycker du låter som den perfekta drömmtjejen.
Är ganska säker på att du snart har en ny kärlek att
ösa din omtänksamhet över.
Kram /Danne

Tingeling sa...

Jättegrattis till dig och varma kramar!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, instämmer i det danne skrev. //Lars

Anonym sa...

Hej igen!
Det var jag som skrev för ngn dag sen att jag går igenom en liknande situation. I mitt fall så är det så att jag och sambon träffades, blev kära flyttade ihop och började försöka skaffa barn. Tyvärr visade det sig vara svårt för oss så vi började med provrörsbefruktning. Efter första försöket har nu mannen kommit på att han vill vänta med att skaffa barn. Han påstår att han vill leva sitt liv med mig och ha barn men inte just nu. Han vill att vi ska leva på som vanligt och vara tillsammans men inte skaffa barn. För mig är det omöjligt eftersom jag vet att mina chanser minskar betydligt om vi väntar. Jag står i ett vakuum, vill inte lämna honom men jag kan inte leva i ovisshet om när vi ska försöka igen. Vi vet inte vad som kommer och hända han och jag. Jag har bett honom fundera igenom situationen. Han står fast vid att han inte vill ha barn nu trots att kliniken förklarat för honom att det inte är bra att vi väntar med att skaffa barn. Inte bra för min skull att vänta. Så här står jag och mår pyton ena sekunden och håller ihop mig själv den andra andra sekunden.


Hoppas innerligt att du träffar ngn snart och att du kommer upp ur din jobbiga situation.
Du verkar väldigt insiktsfull i det du skriver och så klok.
Önskar dig lycka till på vägen,
kram en annan tjej!!
Grattis på födelsedagen!!

Soledude sa...

Grattis i efterskott! :o)

Anonym sa...

Grattis till dig och hoppas det blir ljusare tider.
Du jag läste under dina favoritfilmer :

"Totos bedrifter"

Jag känner till den filmen, hur kommer det sig du tycker om den ? Är du från Frankrike eller Italien ?

/Lilja

Karika Pyry sa...

Grattis lite i efterskott vännen! :-) Kram!

Pipperoni sa...

Tack för gratulationerna allihop.

Anonymous - Det låter som om du är i en jobbig situation också. Säger han varför han vill vänta? Jag hoppas att det ordnar sig för dig.

Lilja - Nej, jag gillar den bara. Jag sålde biljetter till franska filmklubben i Göteborg när jag var yngre och såg många bra franskspråkiga filmer då. "Les aventures des Toto" har levt sig kvar i mitt minne. :)