
Hit ska jag imorgon. Till Varbergs kurort. Jag önskar att det bara vore för att koppla av och ta hand om mig själv, men det är konferens, så det blir jobb också. Men det blir nog bra ändå, att komma bort ett par dagar.
Jag har dock svårt att känna minsta lilla gnutta lust eller entusiasm inför någonting alls just nu... Jag önskar så innerligt att jag kunde det, men jag har svårt att bry mig. Jag gör saker - jag går på bio, jag går på afterwork, jag träffar vänner, jag går på lunchdejter, jag planerar en resa. Jag kan till och med skratta och se glad ut, men jag känner mig bara in i märgen trött. Ingenting berör mig. Jag är en robot. Det är som om jag befinner mig utanför mig själv, utanför mitt liv.

