tisdag 1 januari 2008

Bloggen 1 år

Årets första dag. Bloggens 1-årsdag. Förra året blev som dess första dag - blåsigt, stormigt, grått, dimmigt och ledsamt.

Nyårsdagen i år har innehållit både sol och moln, men i stort sett varit ganska grå, långtråkig och händelselös. Jag hoppas verkligen inte att den sätter standarden för det här året. Jag har känt mig slö, uttråkad, orkeslös och lite avtrubbad.

Det roligaste som hände var att Elsa hittade en lekkompis, en Parson Russel terrier, som hon rusade runt och hade roligt med. Bredvid gårdagens utbrunna fyrverkerirester hittade de ett gammalt pepparkakshus med kristyr, nonstop och skumtomtar som de glatt mumsade i sig en hel del av innan vi fick tag i dem...

Det känns som jag borde vara glad åt att 2007 är slut och att ett helt nytt år har börjat. Men det känns mest tomt...

K's choice - Virgin state of mind


share your files at box.net

3 kommentarer:

Anonym sa...

1 januari brukar vara seeeeg även om man - som jag - inte druckit och partat hela nyårsafton. Allt är stängt känns det som och alla man pratar med är trötta. Usch! KRamar //Ankan

la linda sa...

jag har bestämt att 2008 ska bli det bästa året hittills, det gákller för dig också!! första januari brukar ju som sagt börja sent och året har ju knappt kommit igång! klart det blir bättre än -07.

Pipperoni sa...

Ankan - Usch, ja. Kram.

La Linda - Det låter bra. :)