onsdag 19 december 2007

Julen är stulen

Jag har haft några riktigt mysiga adventsdagar och mått ganska bra, men idag har bara inte varit min dag...

Jag fick skärsår på både händer, läppar och tunga av kuverten till de sista julkorten. När jag sedan skulle lägga dem på den stora röda lådan var den proppfull. Men jag försökte förstås tvinga in dem ändå, istället för att lägga dem på den vanliga lådan. Julkort ska läggas i julpostlådan. Påföljden blev att mina sista kort och flera andra med dem trillade ner på marken, rakt ner i en hundlort...

De finurliga julklapparna jag hade tänkt ut var slut överallt och jag kom hem utan julklappar men med en alldeles för dyr och på tok för stor julgran, som dessutom hade klumpfot och måste yxas till för att ha minsta chans att passa i julgransfoten.

När jag kom hem blev Elsa hysterisk över en ljusreflex från mitt nyinköpta änglaspel vilket gjorde mig så irriterad och stressad att jag drämde igen kökslådan rakt på tummen, vilket gjorde enormt ont. Jag har fortfarande så ont i tummen att jag knappt kan skriva och ännu mindre rulla några julköttbullar som jag hade tänkt.

Jag gav upp och satte mig ner och öppnade dagens julkortsskörd och fann ett kort från D:s mamma där hon skrev att hon saknade mig, och det blev bara för mycket...

You're a mean one mr Grinch! Go away...

Aimee Mann - "You're a mean one mr Grinch"


share your files at box.net

5 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej!

Vissa dagar är ju bara helt fel och allt går fel...
Är man dessutom lite klumpig (på ett charmigt sätt) så gör det ju inte saker bättre, haha!
Men du är i gott sällskap - det är MYCKET gulligt att vara lite klumpig, eller hur?
Se det som en av dina positiva egenskaper som gör dig till den du är (det försöker jag intala mig när fastnar jag i nåt eller snubblar på mig själv).
Tack för mötet igår - det ger mersmak!
Nu är jag helt slut efter att ha tränat järnet med vår framtida kollega...
Nu måste jag ha PEPPARKAKOR!
Vi hörs!
Abrazos,
/E

Anonym sa...

Jag kan inte låta bli att fnissa lite för mig själv. Ibland går verkligen allt emot en. Men om du visste vad det är befriande att läsa din beskrivning av dina motgångar på detta sätt. KOntrasten är oerhört stor mot den flicka som gömde sig i ett mörkt hörn och mådde så dåligt. Jag vet inte om du ser det själv, men det lyser igenom i din text. Du är nog så sakteliga på väg upp ur träsket trots alla motgångar. Kram från syster Skräppan

frida fröberg sa...

du verkar ha massa otur på sistone, vad kan det bero på? kanske att allt ont ska hända före det blir nytt år? Nästa år kommer bli ett bra år, jag känner det på mig...
Kra,

Anonym sa...

Usch såna dagar vet man inte om man ska skratta eller gråta..

Jag vill önska dig & Elsa en riktigt God Jul! kramar Sophie (Och Molly)

Pipperoni sa...

Den lilla elaka - Ja, fast det är bara gulligt om någon annan ser det... Är man ensam i sin klumpighet så är den mest... klumpig. Kram.

Skräppan - Du har nog rätt. Kram.

Haren - Ja, jag hoppas också att 2008 ska bli ett bra år, för oss båda. Kram.

Sophie - God jul (i efterskott) till dig, K och Molly oxå. Kram.