tisdag 4 december 2007

Cocooning

Jag vill bara vara hemma. Pyssla lite. Ligga i soffan med Elsa i knät och titta på mina adventsstjärnor. Dricka te. Se på TV. Göra ingenting. Slöa. Såsa. Sova. Gå i ide. Ägna mig åt cocooning.

"Cocooning is the name given to trend that sees individuals socializing less and retreating into their home more. Individuals tend to stay away from society and lack in social confidence leading to 'cocooning'. The term was coined in the 1990s by Faith Popcorn." Källa: Wikipedia

Jag tror att jag gör bäst i att följa mina kokong-impulser också, för så fort jag försöker ge mig ut händer det något - jag får gå tillbaka upp för trappan fem gånger efter saker jag har glömt, spårvagnen krockar, vindrutetorkarna på bilen slutar fungera...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har suttit och läst igenom hela din blogg ikväll(ja, alla inlägg) och herregud vad jag känner igen mig. Det kunde lika gärna varit jag som skrev det, förutom att du är bättre på att formulera dig. Dina ord ger mig styrka. Tack för att du finns.

Anonym sa...

Hej,
Jag har inte läst igenom allt - men en hel del. Och jag känner också igen mig!
Ville bara säga hej, jag läser!
/Maria
(http://stjarnklar.wordpress.com/)

Pipperoni sa...

Anonym - alla inlägg...oj. Visst skänker det ändå en viss tröst att veta att man inte är ensam. Tack själv, det känns också skönt att veta att någon lyssnar. Kram.

Maria - Hej. Kul att fler läsare säger hej. Ska kika in hos dig också någon dag. Kram.

Anonym sa...

Hur länge sedan blev du egentligen dumpad av den här snubben? Han måste verkligen varit något speciellt!

frida fröberg sa...

skönt det låter. Jag har haft veckan full, och skulle äta middag med en kompis ikväll. Han ställde in. ag belv glad. Då är man för stressad, när man är glad över att slippa träffa en kompis... nu fick jag en underbar hemmakväll med fajitas, tv...