söndag 17 februari 2008

Intensiv helg

Känner mig helt slut efter en lite väl intensiv helg. Jag var på afterwork i fredags och på schlagerkväll med utgång på stan igår kväll. Jag återkommer kanske med reflektioner över detta vid ett senare tillfälle. Känner mig väldigt tveksam inför utelivet. Det krävs så lite för att det ska tippa över åt fel håll.

Idag har jag lagat mat och fixat hela dagen och haft kalas för familjen och firat min och Elsas födelsedag lite i förskott. Väldigt trevligt. Men nu har alla gått hem och jag känner mig trött och lite urlakad. Mitt behov av lugn och ro, en sak i taget och tid för att reflektera är fortfarande stort och det har inte varit tid till det den här helgen. Det hade nog varit okej om jag hade haft en lugn vecka framför mig. Men det är möten och middag imorgon och Stockholmsresa tisdag-onsdag. Jag känner mig lätt trängd när det blir för mycket.

Sammanfattningsvis så känner jag mig fortfarande så sårbar, så lättstött. Det krävs så lite för att få mig ur balans. Min självkänsla fick sig en rejäl törn när D lämnade mig och den är tyvärr fortfarande långt ifrån vad den borde vara...

3 kommentarer:

frida fröberg sa...

förstår verkligen din stress. jag känner likandat oavsett mående, och om man dessutom känner som du gör blir det ju extra påfrestande. Ska bli intressant att läsa om det här med att gå ut. Jag har också funderat kring att jag kan känna mig tom o ledsen efter en utekväll, eller varm och berikad. Jag tror det har att göra med om det ger energi eller tar. Ger för mig är goda vänner, trevliga samtal, en varm och trygg stämning. Tar är när det är raggigt, folk är fulla utan att vara glada. Jag vet inte exakt, men att det är en fin linje är klart. Ska bli intressant att läsa hur du ser på det!

Danne sa...

Hej tjejen, måste bara säga hej och att jag fortfarande läser din blogg. Tycker mig märka ett litet ljus i tunneln för dig. Hoppas det är så. Det är du värd. Många kramar, /Danne

Pipperoni sa...

Haren - Ja, ska utveckla mina tankar och känslor kring utelivet så småningom.

Danne - Trevligt att höra att du fortfarande är här. Jag hoppas slippa ut i ljuset snart... Kram.