tisdag 19 februari 2008

Borta bra men hemma bäst

Sitter i sängen på ett hotellrum i centrala Stockholm. Jag skulle egentligen ha bott hos min chef, men hon fick ändrade planer i sista minuten. Ganska skönt, för jag är för trött för att umgås. Gick upp fem imorse och är fortfarande trött efter helgens partajande.

Vandrade ut en sväng för att köpa mig något att äta förut, men det slutade med att jag köpte en varm macka på 7eleven. Jag kan bara konstatera att jag är glad att jag bor långt ifrån Stureplan. Jag trivs bättre i skogarna runt Delsjön.

Jag kan också konstatera att jag känner mig som en främling i den här staden. Jag undrar om jag någonsin har känt mig riktigt hemma här, trots att jag faktiskt bodde innanför tullarna i fem år. Jag kände mig hemma på gården, men framför allt kände jag mig hemma hos D. Home is where your heart is... och just nu känner jag mig väldigt vilsen. Mest hemma just nu är nog i soffan med Elsa sussandes på mina ben.

Är för trött för att tänka klart. Är för trött för att skriva något vettigt. Det blir en tidig kväll. Imorgon blir det födelsedagsmiddag hos mamma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag är bara nyfiken, vad gör du med Elsa när du reser bort? Har du någon i familjen som passar eller lämnar du på hundpensionat?
Hälsningar
En annan dansk-svensk gårdshund-ägare

Pipperoni sa...

Hej! Roligt att du också har en gårdshund. :) Elsa och jag ska på gårdshundsträff på söndag om vädret är hyfsat. Jag har turen att ha en mamma som avgudar Elsa, så jag lämnar henne hos mina föräldrar när jag är borta.

Anonym sa...

Ja, det är en ljuvlig hundras. Min är en hane på två år.Alltid snäll, alltid glad och vill alltid ligga nära, i knävecket. Mysigt!

/Camilla