torsdag 14 februari 2008

En dag som alla andra

Vad jag har gjort denna gudsförtjänta dag.
Jag är lite sen med att anta utmaningen, men bättre sent än aldrig. Alla hjärtans dag. Jahaja. En dag som alla andra. Men jag önskar ändå att jag hade någon att köpa något fånigt kommersiellt hjärtkrafs till.

När gick jag upp?
Kvart över sju. Hade satt klockan på sju som vanligt, men har väldigt svårt att ta mig upp ur sängen just nu. Jag hade gärna somnat om igen, men det tyckte inte slickepotten Elsa var någon bra idé.

Samtalsämne/tankar vid frukosten?
Tankar från nattens dröm dröjde sig kvar. Jag var ute på krogen med Bossaneto. Alla runt omkring oss festade och hade roligt, men jag kände mig icke närvarande, utanför, tom och sorgsen. Bossaneto sade till mig "så här kan du inte leva". Först blev jag arg och tänkte att hon kan väl inte tala om för mig hur jag ska leva. Sen gick vi därifrån tillsammans och pratade och hon sade att hon bara ville ha tillbaka den gamla glada Pipperoni, full av hyss och drömmar. Det vill jag också, sade jag, men förklarade hur jag känner mig. Att jag ser allting utifrån, att jag deltar, men är ändå inte med. Jag kan träffa en kille och tycka att han är trevlig eller snygg eller båda delarna, men jag kan inte känna något mer. Jag önskar så innerligt att jag kunde, att jag inte kände mig så avtrubbad, men det är inte bara att slå på känslorna igen. Det kändes bra att prata med Bossaneto i drömmen. Jag hoppas att vi kan ses snart.

Vad serverades?
Onaka med lingonsylt, rågfras och müslie. En grov macka med ost och gurka. Stooor kaffe med mjölk. Kärlekstips ur GP.

Å sen?
Kollade mailen, åtgärdade lite småsaker, började på ett protokoll. Gick en lunchpromenad i skogen i det underbara vädret med Elsa. Satte in en fiskgratäng i ugnen till lunch. Hade konferenssamtal med Stockholm om det eviga hemsidesprojektet. Försökte skriva klart protokollet, men blev avbruten av diverse telefonsamtal. Efter arbetsdagens slut sov vi en liten stund (mitt sömnbehov tycks fortfarande omättligt). Jag åkte sedan till systemet och därefter till gymet. Gymet är tydligen the place to be på alla hjärtans dag. Fullt med folk - förmodligen mestadels extrema träningsfreaks eller singlar. Det fanns åtminstone en snygg kille att spana på. Bara Göteborgsvarvet är avklarat ska jag återgå till min status som gymråtta snarare än marathonlöperska.

Köpte jag något?
20 vackra vårtulpaner åt mig själv. Vin till familjekalaset på söndag.

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra?
Hade tänkt städa upp mitt skrivbord, skriva en "att göra-lista" och strukturera upp jobbet lite... och skriva klart protokollet (men det är ju sååå tråkigt).

Middag?
Sen sådan efter gymbesöket bestående av grillad kyckling, bröd, paprika och smågodis. Mycket näringsriktigt och nyttigt (haha).

En bra sak som hände under dagen?
Solen sken.

Vad tänker jag när jag läser mina svar?
En dag som alla andra. Varken riktigt bu eller riktigt bä. Som mitt liv är just nu. Händelselöst. Småtråkigt.

Jag utmanar Bossaneto och alla andra som känner sig manade!

2 kommentarer:

Bossarun sa...

Hej, Utmanar mig i vadå ?? Jag fattar inte riktigt.

Pipperoni sa...

Ja, jo, alltså du ska kopiera rubrikerna och skriva på din blogg om hur din dag har varit. :)