fredag 27 juli 2007

Uppmärksamhetsjunkie

Båda systrarna har lämnat huset och jag är själv med Elsa. Det är min första kväll ensam på nästan fyra veckor. Och jag har redan fått nog... På söndag åker jag till Öland, till stugan jag har hyrt. Tanken på två veckor där, ensam i stugan med Elsa, känns inte längre lika lockande.

Efter att ha tillbringat fyra månader grubblande i ensamhet har jag nu ingen lust alls att vara ensam. Jag vill ha sällskap. Jag vill vara social. Jag vill umgås. Jag vill ha roligt. Jag vill ha uppmärksamhet. Vill bli sedd. Bekräftad.

Jag har haft roligt de senaste veckorna. Jag har varit social och umgåtts med familj och vänner. Jag har flirtat. Jag har fått uppmärksamhet. Men det räcker inte. Jag hungrar. Jag är omättlig. Och jag har fortfarande inget tålamod.

Jag vill att allt roligt ska hända nu, på en gång, oavbrutet, hela tiden. Och händer det inget kan jag lika gärna åka hem och sätta igång och packa. Otålig. Osalig. Rastlös.
Jag känner mig som ett tjurigt barn eller en uppspelt hundvalp som gör vad som helst för att få lite uppmärksamhet. Efter att ha befunnit mig i "mellanvärlden" så länge och inte kommit någon vart gör jag nu som Elsa och drar med full kraft framåt i kopplet och vägrar att inse att det faktiskt inte går fortare för det...

Jag tror att det jag egentligen vill är att få komma igång med min nya vardag, i min nya lägenhet, i Göteborg. För semester i all sin ära, men det är ju i vardagen, var dag, det är viktigt att trivas och känna sig tillfreds...

4 kommentarer:

Ankan sa...

Vad roligt! Vad underbart! Jag antar (utan att känna dig) att du börjar bli dig själv och få tillbaka din energi. Jag blir så glad när jag läser. Kram

frida fröberg sa...

härligt att känna sig lite rastlös också! Det är bra, du är på väg....kram

Anonym sa...

Så märkligt. Jag känner mig precis likadan. Klättrar på väggarna här. Och väntar på flytt och vardag. Att allt blir normalt igen.

Pipperoni sa...

Ankan - Ja, energin har definitivt kommit tillbaka. Det var längesedan jag hade en trött dag. Kram.

Haren - Rastlös, på väg, vart?

Lotta - Ojoj, sommaren har gått och jag inser att jag har missat att du har återupptagit bloggen igen. Mycket att läsa igen mig på... Kram.