onsdag 11 juli 2007

Stiltje och mer otålighet

Jag vankar runt i min "Sunshine makes me happy-t-shirt".
Tittar ut på den gråmulna himlen.
Rastlös.
Otåligheten rider mig igen.

Det är regn i luften. Det är stiltje.
Ingenting händer.

Jag vill köpa nya barstolar.
Bjuda hem vänner på middag.
Låta dem sitta på barstolarna med ett glas vin medan jag lagar mat i mitt splitternya kök.
Prata. Skratta. Umgås.

Vill springa i Delsjön.
Gå kurs med Elsa.
Etablera nya rutiner.
Vill flytta. Nu.

Sov dåligt i natt. Drömde mardrömmar. Drömde om D.
Drömde att jag talade om för honom att jag längtar efter att flytta nu.
Han svarade att nu förstår du hur jag kände det när jag bara ville flytta.
Jag blev arg och skrek att det var väl inte alls samma sak och hur kul tror han att det är för mig att höra att det enda han ville var att flytta ifrån mig?

Nu öser regnet ner.
Men ikväll ska jag gå ut med goda vänner.
Det ser jag fram emot.

11 kommentarer:

Lilla J sa...

Håll ut moster!! Snart SNART får du göra allt det där! Håll dig sysselsatt med roliga saker så går tiden fortare (det bevisade de minsann på Brainiac häromdagen, ha ha).

Jag är också ganska uttråkad måste jag erkänna. Det är minst sagt lågsäsong vad gäller jobbet nu och Jocke har inte semester förrän om 3 veckor så jag försöker underhålla mig bäst jag kan tills dess! Du får gärna slå mig en pling om du vill hitta på ngt ngn dag, träna eller ngt sånt kanske?!

Vilket fantastiskt kök!! *avundsjuk* Du kommer noh stormtrivas i din lägenhet tror jag!

Ha en bra dag! Själv ska jag iväg och ha dagen 2 bokade patienter snart...

Kramis

Soledude sa...

Riktigt schysst kök, litet men fräscht. Personligen har jag väldigt svårt för så mycket vitt på en gång, men så trivs jag bra i köket oxå så det fick väl bli där jag höll till om det var mitt kök. :-P

Rastlöshet är jobbigt, i normala fall, så jag förstår att du är otålig nu när allt är klappat och klart, datum satt och bara väntan är kvar. Hur pausar man livet? Hur kan man låta bli att springa mot ljuset i den där nya dörren när det känns som man väntat så länge?

Ta en dag i taget så är du snart där, eller här omkring!

Simma lugnt! :o)

Kram

Anonym sa...

Gah! Visst är det tradigt! Jag väntar också på mitt nya boende... :)

skräppan sa...

Jag längtar också efter dina nya barstolar så att jag får vara en av dom som sitter där och dricker ett glas vin och pratar med dig.
Jag sörstår verkligen din otålighet. Vi är väl inte de mest tålmodiga släktet i vår familj. När något är bestämt är det dags att skriva listor, ringa samtal, handla, ordna, bestämma och verkställa alla planer!! det är klart frustrerande att bara vänta. Jag vet, jag håller på att bli tokig av allt väntande. Fast jag tror på framtiden. Jag tror att vi båda ska kunna se tillbaka och säga "se så bra det blev". Den tanken håller jag stenhårt fast vid. Vi ses på fredag, ha det kul ikväll. Kram K

smul sa...

Jag blir avundsjuk för att jag inte är en av de som kommer att sitta i ditt nya kök och oh:a och ah:a över maten och vinet. Jag får helt enkelt hoppas på att du inte slutar blogga så att jag på något sätt får veta vad som händer sedan i episod två.

För episod ett har varit så sorglig att jag har blivit snuvig, och jag har tyckt om det jag läst, eller kanske sättet det skrivs på för det är klart jag inte gillar att läsa att någon är ledsen över någon und so weiter. HUR SOM HELST, I like!

Ankan sa...

Jobbigt med dessa verklighetstrogna mardrömmar. Skulle föredra mer absurda, actionbetonade mardrömmar som är dråpliga när man väl vaknar. Inte det tröstlösa malandet om Exet som ändå pågår i huvudet på mig under dagtid. Men, det går väl fortare om man även bearbetar nattetid. Jag tröstar mig med att de flesta drömtimmar minns man inte, så då är det ju skitbra att bearbeta i sömnen så slipper man delta aktivt, om du förstår hur jag menar.

Pipperoni sa...

Lilla J - Måste precis ha missat varandra på gymet. Är nere i 2 veckor till, så jag gör gärna ett nytt försök och tar ett pass någon dag, om jag kan övertala min syster/din mor att passa min lilla vovvsing ett par timmar. :) Kram.

Soledude - Ja, det är verkligen fräscht. :) Ser fram emot att fylla helt nya lådor och skåp med mina pryttlar och laga mat åt goda vänner. Och ja, jag har tagit det så lugnt så länge så nu vill jag bara rusa framåt och njuta. Men en dag i taget är väl det enda sättet. :) Kram.

Lotta - Trevligt att du också har hittat en ny lya. :) Kram.

Skräppan - Jag har nog alltid sett mig som ganska tålmodig tidigare, men jag är inte det längre... Action! Vi ses imorgon. Kram.

Smul - Ja, är du i Göteborg någon gång (vet inte var du befinner dig) är det väl inget som hindrar... :) Det är inte slutbloggat än, så fortsättning följer, även om än kanske inte lika ofta.

Ankan - Ja, det är väl så man får se det, att man slipper delta aktivt, haha. Men det vore bättre om man inte kom ihåg det heller. :) Inatt ska jag drömma något annat... Kram.

Cinks sa...

Undrar var det där köket ligger i Sverige, världen, universum...? Jag fullkomligen ÄLSKAR också barstolsfikor! I höst ska vi kanske också göra om köket och då ska det minsann bli barkök! Och kanske hund. Och långa springturer. DET är ett riktigt bra sätt att leva. Skönt att du längtar efter det nya. Håll ut, håll ut, du är där snabbare än du anar! Kram

Bossarun sa...

Läckert och ser fram emot inbjudan ! *ler*

Bossarun sa...

PS. Kom ner och lägg sten hos oss mellan varv av en pava rött så lovar jag att du inte blir uttråkad. ... Du får lägga om allt dagen därpå. *skrattar*

Pipperoni sa...

Cinks - ja, jag ser verkligen fram emot barstolsfikorna. :) Hoppas att du också får många barstolsfikor i framtiden, och kanske hundpromenader.

Bossaneto - Du har en stående inbjudan!