söndag 8 juli 2007

Trött träningsfreak

Jag har kommit igång ordentligt med träningen igen och det är underbart skönt. Jag mår så mycket bättre när jag rör på mig. Det blir mer löpning och mindre styrketräning nu på sommaren, även om det blir något pass i veckan på gymet också. Jag har fått med mig cykeln hit ner, så bara vädret blir lite bättre ska jag ge mig ut på en cykelrunda någon dag.

Jag ser fram emot när Elsa blir lite större, så att hon orkar hänga med på lite skogsturer. Just nu är min största utmaning på våra minipromenader att försöka få henne att inse att det inte är någon bra idé att göra utfall efter bilar och försöka skälla ut dem... (Tips mottages tacksamt).

Den lilla elaka försöker få med mig på att springa Göteborgsvarvet nästa år. Jag sprang en mil igår och det gick förvånansvärt lätt. Två mil är ju bara dubbelt så långt, haha. Jag känner mig upplagd för nya utmaningar på alla möjliga plan, så varför inte? Det är ju bra att ha något att träna för, som en extra sporre. Göteborgsvarvet får det bli.

Men, idag har aktivitetsnivån varit låg. Är lite bakis efter en kväll på stan med nyss nämnda lilla elaka. Lägenhetsköpet firades med champagne och sedan svängde vi de lurviga på dansgolvet. Kul var det...!

5 kommentarer:

Ankan sa...

Vad skönt du verkar ha det! Både träning och pleasure. Så härligt, Pipperoni. Ha en fortsatt bra tillvaro. Kram

Fit-Eva sa...

Hej vännen!
Tack för i lördags!
Har en del luckor så ångesten gjorde sig påmind igår kväll, haha.
Man är ju inte tjugo längre, eller?
Kul att du ska springa varvet - jag "fixar" plats!
Trevligt att träffa Elsa - ÄNTLIGEN!
Den som var mest "rädd" var också den som saknade Elsa mest när vi åkte...
Vi hörs snart igen!
Abrazos,
/E

Anonym sa...

Låter toppen! Hejja! Kram!

frida fröberg sa...

härligt det låter! Glad att höra att duhar det bra! Kram

Pipperoni sa...

Ankan - Tack och kram tillbaka.

Den lilla elaka - Ja, det var inte utan att jag hade lite ångest jag med... särskilt när jag mindes vurpan på dansgolvet och när jag sprang i måndags. Tunga ben... Kram.

Lotta - Hejja dig med!

Haren - Tack, detsamma. Inte utan att jag är lite avis ibland när jag sitter inne i ösregnet. Kram.