söndag 29 juli 2007

På väg

Idag åker jag till Öland.

Det känns bra. Jag är på väg någonstans. Jag är på väg bort från mellanvärlden, gråzonen, landet ingenting, stiltjen. På väg mot något nytt. Mot nya äventyr. Mot en ny vardag. Mot det okända. Nya vindar blåser. Träden nyser, som Kalles pappa sade när han skulle förklara vinden för sin son... :)

Idag säger jag sjunger jag med i mitt nya ledmotiv från Lambretta - "I can do anything I want". Så känns det idag i alla fall.

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

Karin Boye


Det blir nog svårt att komma åt Internet på Öland, så jag räknar med att detta blir sista semesterinlägget innan jag är tillbaka i huset och börjar med flyttbestyren. Jag avslutar med ett leende.


9 kommentarer:

Ankan sa...

Underbar bild - vad stor hon har blivit!
Ha det härligt på Öland! Kram

Anonym sa...

Hoppas du får det härligt med Elsa på Öland. Jag har vackra minnen från Öland och skulle gärna vara där. Söt Elsa är på bilden.
Ha det så bra,
kram Carro

skräppan sa...

Den bilden är nog en av de härligaste jag sett på Elsa. MIn bild av dig är just nu ungefär likadan. När vi satt och skrattade tillsammans på Öckerö. Jag saknar dig redan jag med och hoppas att du får besök på Öland.
Kram från din syrra och vän skräppis

Anonym sa...

Hej Pipperoni! Jag läser din blogg med jämna mellanrum och låter mig inspireras av din förmåga att ta itu med livet. Hoppas snart vara där du är: i färd med att skapa något nytt och levnadsglatt, ofärgat av gamla sorger.
Önskar dig en skön semester och därefter ett trivsamt vardagsliv i Göteborg.
Din vovve är f ö underbart cool!

Anonym sa...

Glada och söta Elsa! Får mig att längta efter hund! Ha en bra semester och välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Härligt! Hoppas det blir en skön stund på Öland. Kram.

Anonym sa...

Jag brukar titta in på din blogg ibland, har precis tagit reda på att min ex flickvän och sambo har haft ett förhållande med en annan i 3 månader. Mitt liv har bara rasat, vi planerade barn och hus.
Din styrka som du har hjälper mig, jag kan känna igen mig i det du skriver. Vet inte i vilken ände jag ska börja, känns som jag sörjer henne och det oföda barnet vi ville ha. Tack för din blogg.Mvh Ja

Björn sa...

Tack för supertrevligt sällskap och god mat. Är lite avundsjuk på dig och F som får sova ut idag.

Kram,

Björn

Pipperoni sa...

Ankan - Ja, hon har nog växt en del. Hon charmar alla med sitt utseende, men snart krävs det nog mer än så... Kram.

Carro - Jag har också vackra minnen från Öland... Kram.

Skräppan - Jag saknar dig också. Hoppas att ni har haft det fint på Vinga. Nu är det bara en månad kvar tills jag flyttar. :) Kram.

Olyckliga mamman - Tack. Roligt att jag kan inspirera någon. :) Hoppas att du blir lyckliga mamman snart. Får kika in hos dig lite mer någon dag. Kram.

Cinks - Ja, hon är en glädje.

Lotta - Tack, kram.

Ja (?) - Tråkigt att höra. Det är ingen större tröst när man är mitt uppe i det, men så här ett halvår senare kan jag konstatera att tiden läker, även om ärren finns kvar och ömmar ibland och säkert kommer att göra sig påminda under lång tid framöver. Kram.

Björn - Tack själv!