fredag 22 juni 2007

Väderomslag

Midsommarafton. Väderomslag. Regnet öser ner. Ute.

Elsa vägrar att gå ut i regnet. Jag lyfter ut henne och hon gömmer sig under häckar och utskjutande tak. Hon försöker att springa tillbaka in. Världens ynkligaste valp sitter och gnäller och darrar och tittar på mig med anklagande ögon. Så fort hon kommer in kissar hon på mattan... Jag måste nog köpa regnställ både åt mig och åt henne.

Vädret har slagit om. Från att i månader ha varit grått, regnigt och sorgtyngt är det nu, om än inte soligt, åtminstone uppehåll och jag har lyft blicken från marken. Ser framåt. Fram emot. Framtiden.

Jag har bestämt mig för att flytta. Det är i det närmaste klart med jobbet. Jag har börjat leta bostad. Jag är otålig. Har inget tålamod. Tålamodslös. Trött på att vänta. Trött på att bida min tid. Trött på ensamhet och grubblerier. Jag vill att det ska hända nu. Idag. Jag vill springa framåt på lätta ben. Snabbt, snabbt. Fram mot nya möten.

Två veckors jobb kvar, sedan kan jag ägna några veckor åt bostadsjakt. Säger jag upp huset 1 augusti kan jag flytta den 1 oktober. Jag siktar på det.

Snart semester. Snart sol. Väderomslag.

Glad midsommar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt för dig att du vet vad du vill och att du bestämt dig.
Ha en trevlig midsommarafton! kramar sophie

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får en bra sommar. Det är glada nyheter nu i din blogg och det känns skönt att läsa att du verkar vara på väg upp ur den djupa gropen. Kram Carro

Ankan sa...

Vad bra med väderomslag. Det gör mig glad att läsa. Glad för din skull! Jag är säker på att rastlösheten och förväntan är ett mycket bra tecken!
Gulligt det du skrev om Elsa förresten. Stor kram

Fit-Eva sa...

Hej vännen!
Sitter med min nya dator ute på Påta och har ett glas vin brevid mig och så även goda vänner.
Det regnar inte här men är molnigt, men det är ändå mysigt.
Det hade varit ännu bättre om du varit här med oss...
Detta året kommer att ge dig mycket tror jag och din resa mot ett bättre liv har precis börjat.
Och jag vet att du kommer att bli lycklig, snart.
"Good things happen to good people"
Abrazos från din framtida partner - vi får börja skissa på vår affärsidé snart!
Abrazos,
E

Pipperoni sa...

Sophie - Ja, att bestämma sig är bra.

Carro - Tack. Hoppas att din sommar oxå blir ok, trots omständigheterna. Kram.

Ankan - Ja, rastlöshet är en välkommen känsla. Kram.

Den lilla elaka - Jag hoppas att vi kanske kan fira midsommar tillsammans nästa år. Kram.