lördag 31 maj 2008

Verklighetsflykt

Äntligen hemma igen efter tre ansträngande jobbdagar i Stockholmstrakten. Skönt... Gick upp sent idag, tog en skogspromenad med Elsa och tillbringade dagen i sällskap med Syster Skräppan. Avkopplande.

Känner nu att jag egentligen borde packa upp, tvätta, gå ut en runda till med Elsa, träna, laga middag, jobba lite, bestämma mig för vad jag ska bli när jag blir stor... Suck, ja, det finns massor av saker jag borde ta tag i och massor av tankar jag säkert skulle må bra av att klä i ord här på bloggen. Men jag orkar inte. Det är för varmt, jag är för trött och jag får ändå ingen ordning på mina tankar, så jag låter bomullen sitta kvar i öronen och behåller solglasögonen på en stund till. Jag häller upp ett glas vin, knaprar på några pretzels och säger som Scarlett O'Hara: "I'll think about it tomorrow".

4 kommentarer:

Soledude sa...

Låter som du gör helt rätt tycker jag. Tankarna finns ju kvar imorrn med! :o)

Peter Midas sa...

Bra Pippi! Det är så man skall göra! Gör ingenting idag som kan vara onödigt imorgon!!! Alternativ: Uppskjut ingenting till imorgon som någon annan lika gärna kan göra idag!

Schmile! (ty)

Anonym sa...

Gårdagen är förbi, morgondagen har du inte sett men idag hjälper Herren står det så klokt i bibeln. Vi vet att vi har idag, det är allt vi vet, så njut av dagen kära syster. Det är en klok livsfilosofi. Skriver Syster Skräppan från sin säng med laptop på magen

Nat sa...

Hej Pippisen!

Kan du begripa att enär du var i sthlm, var jag i Göteborg, är det inte typiskt :)

Vi hade ett hysteriskt schema dock, men nästa gång jag kommer blir det lite lugnare och då om jag varslar i god tid så kanske vi hinner ses.

Stor kram på dig
Nat