fredag 16 maj 2008

Försmak

En gång för längesedan var jag på studiebesök på Volvo. För att få en känsla för hur sårbara barns nackar är vid en krock fick jag där prova en tung hjälm som gav mitt huvud samma tyngd och storlek i proportion till min kropp som ett barns. Det var tungt, svajigt och otympligt.

Det känns som jag har burit en sådan hjälm på huvudet hela den här veckan. Men idag var den äntligen borta. Så nu ska jag sova och vila ut inför morgondagens Göteborgsvarv och hoppas att det är slut på trötta dagar för ett tag och att morgondagen blir en riktigt spännande och rolig dag. Jag var och hämtade min nummerlapp ikväll tillsammans med massor av andra förväntansfulla löpare och fick en försmak av löparglädje och folkfest.

2 kommentarer:

Nollan sa...

Ska vara där och heja på dig imorgon. Lycka till!

Anonym sa...

Ville bara lämna ett avtryck och berätta att jag använde mig av ett inlägg du har i min blogg
(http://annicajohansson.blogg.se). Läser med inlevelse dina inlägg eftersom jag själv var i mörkret på tok för länge. Sedan ett halvår har jag slängt av mig längtans kappa men det tog mig 3,5 år.

Hoppas det gick bra på varvet idag.

Och ha en bra söndag!!

//Annica Johansson