söndag 18 maj 2008

Trött men nöjd

Är stel som en krokig gammal trädgren, med värk i vänster knä och höger fot och haltar runt och känner mig allmänt trött och stel, men är trots allt väldigt nöjd med mig själv idag.

Jag tog mig runt på strax under två timmar, närmare bestämt 1.58, och det var vad jag hade satt som inofficiellt mål för mig själv, så jag är nöjd. Första 15 kilometrarna, fram till strax efter Göta Älvbron kändes dessutom ganska lätta, även om resterande 6 kilometrar var desto tyngre. Rent konditionsmässigt hade jag nog klarat av att springa snabbare, men benen orkade inte mer.

Nu ska jag vila ett par dagar och sedan satsa lite mer på styrketräningen igen, även om jag förstås inte kommer att lägga löparskorna helt på hyllan. :)

4 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej tjejen!

Stort grattis till en så bra tid - första varvet under två timmar är jättebra! Speciellt om man tänker på så "lite" tid du lagt på att löpträna...
Är självklart stel jag med och är helt slut i kroppen, förståeligt, jag har aldrig tagit ut mig så någonsin.
En erfarenhet rikare men nu är det lite annat än löpning på schemat för mig med, men som du säger vi ställer inte undan löparskorna helt, de kanske tas fram lite längre fram!
Återigen grattis!
Abrazos,
E

Lilla J sa...

Wooohooo! Grattis! Jättebra jobbat för förstagångslopp tycker jag!

Kram

frida fröberg sa...

oj, vad bra! det var ju helt fantastiskt! Grattis!

Bossarun sa...

Hej Päronqvist !

Stort grattis och du slog min kollega med 2,44 minuter.
Jag önskar jag kunde löpa jag med ... ha,ha,ha ... du har aldrig sett en så stoooooooor tunna som jag har på magen nu.

Stor kram