söndag 5 april 2009

Harmoni

Är nyss hemkommen efter en intensiv och händelserik helg. Känner mig trött, men väldigt harmonisk. Så jag sätter på Jason Mraz, musik som gör mig glad och matchar mitt humör för stunden. Slår mig ner i soffan i mitt nystädade och påskpyntade hem. Gula ljus, gula tulpaner, gula påskfjädrar och massor med små gula kycklingar. Gult är fult...? Dumheter.

I fredags var jag på A Camp på Konserthuset med systerdotter Lilla J. Alltid lika roligt att gå på konsert! Jag har varit på fler det senaste året än sammanlagt de senaste fem åren - en bra trend. Nina Persson var lite halvflummig och smårolig och låtarna gör sig ännu bättre live. Även förbandet i form av Kristofer Åström med band var riktigt bra. Alltid lika kul med nya musikaliska bekantskaper.

Solig lördag med skogspromenad med Elsa, kaffe i trädgården och en löprunda i Skatås. En snabbvisit på familjekalaset och vidare till en väldigt trevlig middag. Grillat, sommarsallad, rödvin, rökig whiskey och prat till framåt småtimmarna.

Söndag med långpromenad vid havet, ett besök på gymet och söndagmiddag hos mamma och pappa.

Bra helg.

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej tjejen!
Låter mysigt.
Hoppas det blir tillfälle att träffas i påsk.
Un fuerte abrazo,
E

Nollan sa...

Åh, jag och en kompis hade också tänkt gå på A Camp. Men sedan blev det bara inte av, tyvärr. Kul att du tyckte det var bra iaf!