söndag 29 mars 2009

Lugn och ro

En lugn och skön helg lider mot sitt slut. Snart dags att krypa i säng. Utan Elsa idag - hon är hos "mormor och morfar" eftersom jag ska sitta i heldagsmöten måndag-tisdag och ska på kurs på onsdag. Lite tomt, som alltid när hon är borta.

I fredags kväll blev det lyxpasta med rökt lax, en stor skål godis, ett glas rödvin och videokväll i soffan. Såg filmen om Beatrix Potter.

Lugn lördag med välbehövligt pysslande hemma, ett par promenader och lite lek med Elsa. Släckte ner och loggade ur under Earth Hour och satt i skenet av stearinljus och skrev för hand i min gamla dagbok, som har varit försummad och bortglömd länge. Borde kanske släcka ner och logga ur oftare, för det var oerhört tyst och fridfullt.

Idag har vi varit på hundutställning i Svenska Gårds- och Vallhundsklubbens regi i Tvååker. Det gick hyfsat för Elsa, men mest var det roligt att se alla pigga och söta gårdshundar och prata med andra gårdshundsägare. Gick en liten promenad med en väldigt trevlig gårdisägare efteråt och Elsa och lilla Luma sprang runt som små tokar och lekte och busade på en äng i närheten. Helt underbart att se.

I eftermiddag har jag besökt en god vän som jag vill försöka träffa oftare. Vi satt på en filt i lä i solen nere vid havet och drack kaffe och pratade länge. Jag vill också bo i ett hus vid havet, någon gång...

En välbehövligt lugn helg med tid för eftertanke. Karen Blixen skrev "Själva längtan är beviset på att det vi längtar efter finns". Mer tankar om längtan en annan dag...

3 kommentarer:

Carro (ivägflugen mobo) sa...

åh, var det sån där god pasta som du brukar göra? den saknar jag!
Hur flyter allt på hemma? Här är allt lugnt, men kallt, men du läser ju min resdagbok så det vet du :)
Kram!

Anjo sa...

Låter som en strålande helg, bästa P.

Jösses, vad jag uppskattar ditt självklara berättande. Det är så bra.

Pipperoni sa...

Carro - Stämmer bra det. :) Det flyter på, lite för långsamt för min smak ibland, haha. Har allt sett att jag har fått långväga bloggläsare och numera kan stoltsera med läsare i Beijing. :)

Anjo - Trevligt att du tycker det. Själv tycker jag inte att jag har så mycket att säga just nu... Kram.