torsdag 16 augusti 2007

Trött och matt

Idag är jag trött. Trött och matt. Utmattad. Loj och tillplattad. Men mest matt. Jag har börjat jobba, vilket innebär att jag går upp något tidigare om morgonen. Att jag sitter framför datorn och i telefonen på dagen och packar på kvällen. Det känns inte direkt som jag kan skylla min trötthet på att jag har börjat jobba.

Jag har varit så full av energi hela sommaren. Pigg och vaken, öppen och nyfiken. Positiv. Därför känns kontrasten så stor när jag nu känner mig trött och matt igen.

Jag tittar på allt som måste gås igenom, allt som måste rensas, allt som måste packas ner. Jag tänker på allt som måste göras, allt som måste ordnas, allt som måste städas och blir alldeles matt.

Det är jobbigt att flytta.

Men jag har redan packat ganska mycket, jag har redan fått gjort ganska mycket. Imorgon kväll ska jag ha avskedsfest för dem som bor här på gården. Vi hade aldrig någon inflyttningsfest, men det blir en utflyttningsfest och det känns bra, om än lite vemodigt.

5 kommentarer:

Ankan sa...

Matt och platt - det blir jag också direkt när jag börjar jobba. Men så intalar jag mig själv att det brukar bli bättre när man fått upp farten igen och vant sig. Det tar tid att varva ned, men även att varva upp. Hoppas det blir ett trivsamt flyttkalas! Kram

Bossarun sa...

Håll modet uppe darling, snart går lasset och väl i Gbg kommer du att hålla på dag och natt med att få till ditt nya fina hem och det är ju skit kul. Stor kram.
PS tips när du packar ... Tänk inte för mkt på det du packar ner utan lägg mer energi sen på vad du packar upp och på det du ev. då vill magasinera, sälja eller slänga bort.

Fit-Eva sa...

!Hola amiga!

Ja, det är jobbigt att börja jobba igen efter semestern.
Det är ju därför vårt projekt bara ska innebära att vi behöver jobba 50%, haha.
Och att flytta, det är jobbigt det med...har precis hjälp min syster att flytta...
Men det kommer att bli bra, du kommer att välkomnas här nere och du kommer att må bra, jag vet det.

Nu ska jag återgå till mitt fredagsvin en stund (gott, men det gör mig trött) och sedan ska jag titta på en av mina favoritfilmer som går på TV3 ikväll: "Scent of a woman"...

Abrazos,
/E

Tingeling sa...

Det är säkert som du skriver, att kontrasten till icke-vardag är så våldsamt stor. Att man plötsligt blir påmind om "tiden före" och ledsenheten kommer tillbaka. För att man så otroligt gärna vill bibehålla den glada känslan, läänge. För evigt.
Jag hoppas du ska hitta den känslan igen, snart!
Kram på dig.

Pipperoni sa...

Ankan - Ja, kanske är det så... men jag undrar ändå vart all sommarenergi tog vägen...? Kram.

Bossaneto - Ja, jag ser fram emot att fixa och dona i lägenheten. Synd att man måste jobba också bara. Ringer dig någon dag. Kram.

Den lilla elaka - Ja, haha, 50% låter bra. Kram.

Tingeling - Håller helt med dig. Kram tillbaka.