torsdag 12 juni 2008

Studentmottagningar och vardagsbestyr

Ser ni humlan...?


Det händer inte så mycket i mitt liv just nu, men det är samtidigt mycket på gång. Dagar, kvällar och helger är fullbokade med:
  • Studentmottagningar - tre av mina syskonbarn har tagit studenten i år.

  • Hundpyssel - utställningar, hundkurser, träning, promenader och lek. Vissa dagar är det bara jag och Elsa, vissa dagar är hennes hundpolare Dixon med och vissa dagar är Elsa hos Dixon och jag på kontoret.

  • Jobb - med konferens i Stockholm, systemuppgraderingar och arga, anklagande mail som flyger hit och dit med cc till chefer åt höger och vänster dränerar mig på energi just nu. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag försöker skaka det av mig och inte låta mig påverkas, men det är svårt ibland...

  • Träning - jag har inhandlat nytt årskort på gymmet och kommit igång med styrketräningen igen. Har just nu sådan träningsvärk att jag knappt kan gå...

  • Fotograferande - jag har investerat i en ny kamera, en Nikon D40 som jag håller på och lär mig. Jag bestämde att jag nog skulle bli lyckligare av en ny kamera än av ett sideboard och det var nog riktigt tänkt.

  • Bilbesiktningar, läkarbesök, räkningar som ska betalas, plocka i och ur diskmaskinen, vattna torra blommor, inte glömma viktiga saker...

Mer hinns inte med just nu... Ibland går luften ur mig och jag sitter i soffan mitt i röran och tittar på listan över saker att göra, och bestämmer mig oftast för att prata lite med någon på msn eller läsa min bok istället.

Jag är fortfarande allt för ofta alldeles för trött och undrar om det har med tsh-värdet att göra (har tagit nya prover, men har inte fått resultatet än) eller om det bara är mentalt. I det stora hela så mår jag ändå ganska bra just nu och jag försöker ta varje dag som den kommer och glädja mig åt det lilla. Men det ska bli skönt med semester, bara tre veckor kvar. :)

5 kommentarer:

Peter Midas sa...

Det låter lite körigt! Life is a shit and then you die! Nej, så är det faktiskt inte! Ibland måste man prioritera. JAg försöker prioritera varandet framför görandet. Man flyr lätt in i en mass onödigt trams som man inte behöver göra. Deklarera t ex.Nja, det var väl inget bra exempel,men limma ihop den biblioteksstegen som ungarna pajat, det kan faktiskt vänta om vädret är fint och strömmingen går till. Låt inte det praktiska styra dig, man blir bara besviken!

Fit-Eva sa...

Hej vännen!

Vilken underbar bild!
Och humlan surrar runt och det verkar du också göra?!
Ja, många måsten och listor, jag känner igen det där. Utan min telefon skulle jag aldrig klara mig; för med den skickar jag meddelanden och påminnelser till mig själv om alla saker jag måste komma ihåg (sätta på tvättmaskinen direkt när jag kommer hem så att tvätten är klar när jag kommer hem en andra gång så att H kan ha sin Sverige tröja imorgon. Ringa ögonläkaren för att kolla en grej i journalen. Gå till Stadium och byta en tröja innan öppet köp dagarna gått ut. Boka av GP inför Midsommar i Stockholm nästa vecka. Fixa present till dagisfröknarna OSV OSV OSV).
Jag undrar vad som skulle hända om man bara släppte allt?
Jag vågar inte för jag ser framför mig hur hela min tillvaro skulle bli ett kaos...
Men som du säger man har semestern att se framemot och då MÅSTE man varva ner.
Tänker på dig ofta och även Skräppan!
Ha en bra helg - vi ses på tisdag!
Abrazos,
E

KaKi sa...

Oj, så körigt det låter. Det mesta låter förvisso bra (med undantag för chefterna) men jag önskar dig en snabb resa de sista tre veckorna (och mig en långsam under samma tid, försöker packa ihop min tjänst och DET kräver sin kvinna det)

Anonym sa...

jag kan inte låta bli att läsa och att längta, efter dig.
jag vet att det är förbjudet, men det går inte att låta bli!

Peter Midas sa...

morr! Det kan aldrig vara fel eller föbjudet att längta efter någon! Jag längtar också efter en svunnen kärlek och bejakar detta med hela min själ!
Pipperoni! Trots allt kan det var skönt att vara längtad efter, oavsett allt annat... nästan.