fredag 27 juni 2008

Ännu en utmaning

Blev utmanad av Kantarellkisse för ett tag sedan... och eftersom jag inte har något vettigt att skriva just nu, så får jag väl anta utmaningen:

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1) Skruva ihop mitt nya sideboard
2) Köpa nya blommor och ersätta de jag har tagit kål på
3) Ringa en god vän
4) Måla tånaglarna
5) Laga en god middag till en dejt

Fem dåliga egenskaper:
1) Tappar lätt sugen
2) För snäll
3) Konflikträdd
4) Grubblande
5) Tunnhudad

Fem platser där jag bott:
1) Onsala
2) Oberzeiring
3) Wanganui
4) Vallentuna
5) Kålltorp

Fem jobb som jag haft:
1) Hästskötare
2) Receptionist
3) Äldreomsorg
4) Business Administration Coordinator (det låter ju bra i alla fall)
5) IT-ansvarig (haha, vilket skämt)


Skickar vidare till Lilla J, Haikuharen, Ankan och alla andra som känner sig manade och önskar en trevlig helg.

6 kommentarer:

Ankan sa...

Utmaningen antagen. Jag skriver i morgon. I utbyte hoppas jag du antar min utmaning
"Fem saker som jag vet"

Anonym sa...

Ta en utmaning på att skriva ner vad du är bra på istället! och jobba med det.
Du har ett charmigt leende, med bara det kan man komma en bra bit. Det funkade i alla fall på mig ;)

Soledude sa...

Jag tar den! :o)

(Det här var en bra ursäkt att äntligen få skrivit nåt på min egen blogg. Det var ruskigt längesen nu.)

Soledude sa...

Och trevlig helg på dig själv! :o)

Anonym sa...

Hej,
Jag följer dig sedan länge, tycker du verkar vara en fantastisk person. Jag har också blivit lämnad och funderar jättemycket på att flytta till Göteborg. Jag vill starta ett nytt liv där och gärna bli kär igen framöver. Är det lätt att träffa nya vänner, killar i Göteborg? Lättare än Sthlm? Hur träffar du dina dejter? (Du behöver naturligtvis inte svara om du tycker att det är privat). Hur gör man? Jag vill älska någon och bli älskad tillbaka.
/C

Pipperoni sa...

Ankan - Ska fundera på fem saker.

Grodan - Känner jag dig? Jag håller med om att det hade varit roligare om utmaningen hade handlat om 5 bra egenskaper istället.

Soledude - Trevligt med ett nytt inlägg på din blogg. :)

C - Tack. :) Tråkigt att du också har blivit lämnad.

Även om jag på sätt och vis har börjat ett nytt liv i och med min flytt till Göteborg, så handlade inte flytten för mig framför allt om att starta ett nytt liv, utan snarare om att återknyta till det gamla. Jag hade ju redan hela min familj och många av mina bästa vänner här. Så jag kan inte svara på om det är lätt att som ny i Göteborg hitta nya vänner. Jag har hört om nyinflyttade som har tyckt att det har varit ganska lätt, men jag har också hört om dem som tyckt att det varit mycket svårt.

De dejter jag har varit på har jag hittat på diverse olika dejtingsajter. Totalt sett finns det nog fler singlar i Stockholm, men det finns nog tillräckligt många här med. :)

Hur gör man...? Den som visste det... jag tror att vi alla måste hitta vår egen väg. Jag känner inte till din historia och kan inte råda dig, men om du vill får du gärna maila mig på mailadressen som du hittar under min profil.