måndag 22 oktober 2007

Keeping busy

Helgen har varit helt okej. Jag har sysselsatt mig och försökt att tänka positivt.
  • Mina nya barstolar har kommit, så nu hoppas jag att någon snart kommer och hälsar på mig och inviger dem.
  • Jag har varit hos frissan för första gången på fyra månader. Min nya frisör heter Conny och är extremt pratsam. :)
  • Jag har sprungit i skogen och gått långa promenader med Elsa.
  • Lägenheten är städad.
  • Jag har trängts på IKEA med förälskade par, skrikande barn och fjuniga tonårspojkar i sällskap med välmenande mammor.
  • Jag har skruvat och skruvat.
  • Jag har dansat i flera timmar och varit ute till strax efter tre. Singelfest. Jag var rädd att det skulle bli för mycket köttmarknad, men det var faktiskt både avslappnat och trevligt.
  • Jag har frysen full med trattkantareller efter att ha lufsat runt i skogarna kring Skärsjön i Fjärås med systrar och föräldrar.
  • Jag åt söndagmiddag hos mamma och pappa och slapp laga mat.
Full rulle den här veckan med och det är nog lika bra det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Testa dejta på nätet. Kan rekomendera Match.com, man får massor och åter massor med svar. Du skulle nog få en hel del du med, kanske inte lika mycket svar som mig men nästan ;). Det kostar en del men det är det värt, och roligt är det ochså.
Du kommer hitta någon ny och bättre snabbt som attan.

Ankan sa...

Bra att du orkar/kan och vill sysselsätta dig. Länge sedan du skrev något om Elsa. Hoppas du börjar landa så smått i nya livet och hemmet. Kram

Soledude sa...

Visst är det egendomligt hur nyttig man kan känna sig bara man kan få ihop en lista över vad som h'nt, gjorts eller står för dörren!? ;-)
Kul att se dig få ihop en lista dock. :o)

Men du, menar du verkligen att där fanns lite ätbart kvar? Jag trodde jag hade rensat allt därnere för i år. ;-)

Skämt åsido, jag tycker det är roligt att du fått lite stabilitet i tillvaron, och det kom ju till och med en skvätt poesi häromsistens, se där.

Jag gläds åt dig, (och för det faktum att jag får nåt intressant att läsa ut av det).

Simma lugnt, men håll haken äver vattnet! :o)

Soledude sa...

Jag bara måste klaga lite på hur väldsamt illa jag skriver klockan åtta på morgonen...

*_*

Pipperoni sa...

Anonym - Det gör jag. Blir dock mest stressad av alla blinkningar och mail. Känner inte heller att det är så lätt att hitta någon ny och bättre. Jag var nöjd med den jag hade.

Ankan - Börjar väl landa, men det är fortfarande en bit kvar. Kram.

Soledude - Ja, listor är bra och svamp finns det fortfarande gott om :).