tisdag 17 januari 2012

Allrakäraste syster

Allrakäraste syster, 

Idag är det tre år sedan du försvann ur mitt liv.

Ur allas liv. 
Jag saknar dig lika mycket än.
Jag tänker på dig ofta. 
Särskilt om söndagarna. 
Jag önskar att jag kunde ringa dig.
Vi firade din födelsedag den 22 dec, 
som vi gör varje år, 
och önskade att du hade varit med. 
Vi fnittrade mycket på din födelsedag. 
Jag saknar ditt fnittrande. 
Jag saknar din energi. Din handlingskraft.
Jag saknar dina skrattlystna ögon.
Jag saknar dina eftertänksamma ögon.
Jag saknar hur du strök dig över läppen när du satt i tankar.
Jag saknar dina kloka råd. 
Hur du alltid fick mig att se saker med andra ögon.
Jag saknar dina liknelser.
Jag saknar dig.

Men din ängel vakar fortfarande över mig

från sin plats på mitt nattduksbord. 
Där bor den tillsammans med den vita hopp-stenen du fick av mig
sista gången vi tillsammans var ute på ditt älskade Vinga. 

Jag saknar dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag också. :-(

/Lilla J

Anonym sa...

fint skrivet ,så tragiskt att den nära o kära lämnar oss aldeles för tidigt.kram på er!