lördag 4 oktober 2008

Stop dreaming

Sitter i soffan med Elsa, väntar på Dixon och har precis sett på en film: Morvern Callar. En film jag skulle ha sett för fem och ett halvt år sedan. Golvet i köket i Morverns lägenhet, där hennes pojkvän ligger död, är exakt likadant som det i vårt kök i Vallentuna. Konstigt.

Men det blev inte Morvern då, det blev Mannen utan minne, och en helt sjuk förfilm om bröd. Var Morvern Callar slutsåld? Jag minns inte.... Men jag minns hur det var att sitta där i biomörkret och just precis i det här ögonblicket önskar jag mig tillbaka dit, till den känslan. Önskar att jag hade allting framför mig.

Men, det är kanske som Morverns kompis säger: "It's just the same crap everywhere so stop dreaming".

2 kommentarer:

frida fröberg sa...

ryser nr jag tänker på mrovern callar. bra film, men så hemsk...
imorse åt jag scones med plommonmarmelad!
kram

Pipperoni sa...

Hm, ja, den var rätt läskig faktiskt... Kram.