söndag 12 oktober 2008

I just want to go away from here

Vissa dagar vill jag bara strunta i allt.
Vända ryggen åt hela världen.
Ta med mig Elsa och gå i ide som en björn.
Sova som Törnrosa, i hundra år.
Bara blunda och slippa tänka.
Jag vill inte vara med längre.

Egentligen är det inget som är direkt fel.
Men det är inte mycket som är rätt heller.
Jag närvarar. Jag deltar.
Men det är bara en mask.
Inte på riktigt.
Egentligen är jag någon annanstans.
Munnen ler, men under ytan lurar tomheten.
Tröttheten.
Ledan.

Jag vill inte vara med längre.

Jag vill inte vara med längre - det skriver även syster Skräppan idag. Och när jag läser det hon skriver känner jag mig svag, för hon har det så oändligt mycket svårare. Jag önskar att jag som herr Liljonkvast kunde fara dit och ta hennes hand så att vi tillsammans kunde flyga ut i skymningen och fly bort.

Allrakäraste syster Skräppan - den här sången är till dig. Kram.

Oh, tie me to the end of a kite
So I can go on, I can go on with my life
Every marigold I pass below will be my guiding light
I just want to go away from here

Oh, tie me to the end of a kite
So I can go on, I can go on with my life
Every time the wind blows stronger,I will feel my spirit rise
I just want to go away from here

Oh, tie me up tightly by your side
So I may go with you where ever you reside
And anytime the road looks dimmer
I will be your guiding light
I just want to go away with you
I just want to go away with you

Rosie Thomas - Kite Song

3 kommentarer:

Fit-Eva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
frida fröberg sa...

Åhhh! Tänker på dig. Det låter som att du har det tungt. Ring om du behöver prata, ring ändå. Ta hand om dig. Kram

Anonym sa...

Käraste syster min.
jag tönkte på det på kalaset igår. Jag hade min stickning och du hundarna som vi kunde gömma oss hos för att det kändes för jobbigt att vara ytligt social. Det var tur att vi satt så vi kunde prata lite med varandra. Ett tag var det jättefnitterkalaset mellan Marita, Ella och Agneta. Jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Ville ju inte förstöra kalasstämningen men klarade absolut inte av att delta. Tur att du var där. Tack för sången och tack för ditt inlägg på forumet. Kram från Skräppan