söndag 5 oktober 2008

Just nu

Okej, jag ska försöka sluta vara så neggo, åtmistone just precis nu. För just precis nu är det enda jag kan säga något om... Orkar inte tänka på Framtiden just nu. What's the point...? Jag blir bara sur.

Just precis nu ligger världens mysigaste lilla Elsa och snusar bredvid mig. Varm, söt, gosig och alldeles, alldeles underbar. The love of my life. Det bästa jag har.

Helgen har varit...ok. Ganska lugn. I fredags hade jag systermiddag hemma hos mig. Vi lagade en delikat middag tillsammans - löjromstoast med champagne (och en kräfta som extra förrätt), lammfilé med rostade grönsaker, potatis och rödvinssås och två väldigt goda röda viner, ostbricka med min hemlagade tomat- och äpplemarmelad och portvin och till sist pannacotta med hallonspegel.

Syster Skräppan sov över hos mig och vi åt frukost tillsammans och pratade en stund på tu man hand. Vi konstaterade att det är ganska fantastiskt att har så trevligt tillsammans vi fem systrar och kan umgås så naturligt och otvunget. Jag är glad för mina systrar.

Idag har jag rensat mina krypvindar och slängt en massa skräp, så det känns som om jag har gjort lite nytta i alla fall, även om jag mest har varit hemma och skrotat. Just för ögonblicket känns det rätt ok och jag får väl vara tacksam för det lilla...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad skönt att du försöker ta en dag i taget! Vissa har ju det tänket gratis och medfött, andra föds kanske lite "svartare" eller går igenom saker som gör att de måste jobba med de här tankarna. Jag vill tipsa dig om flera bra böcker (som du säkert redan känner till och kanske t o m har läst) som hjälpt mig mycket; Anna Kåver "Att leva ett liv, inte vinna ett krig" (BÄST), Åsa Nilsonne "Vem är det som bestämmer i ditt liv?" (BRA) och Ola Schenström "Mindfulness i vardagen" (BRA & praktisk handbok). Lycka till hälsar Humla & Hallon med matte!

Pipperoni sa...

Hej Humlas och Hallons matte,

Jag har nog ofta en tendens att grubbla och oroa mig över saker som jag ändå inte kan påverka... Tack för boktipsen, jag har faktiskt inte läst någon av dem. Ska inhandlas vid nästa nätbeställning. Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp Indian Spice och sista delen i Kerstin Ekmans Vargskinnet. :)

frida fröberg sa...

hmmm, jag tänkte just "neggo"? Jag ser inte en negativ och pessimistisk människa framför mig när jag tänker på dig. Jag ser en person som har en starkt tilltro till kärlek och som utstrålar värme. Du har integritet och tålamod. Du skapar ett vackert hem, en vacker blogg- du är helt enkelt motsatsen till negativ!