onsdag 10 september 2008

Tröttsamt

Är nu hemma i Göteborg igen efter fyra intensiva och omtumlande dagar i Stockholm, både på det jobbmässiga och det privata planet och magkänslan kändes bra när jag satt på tåget på väg hem.

Men, både igår och idag har varit en vill-bara-ha-en-kram-dag. En vill-bara-ligga-under-täcket-dag. En vill-bara-sova-dag.

Jag har varit trött och utan ork. Lättirriterad och smånere. Och det är tröttsamt. Jag vill inte sova bort min tid. Jag vill ha ork att ta tag i saker, ork att träna, ork att vara social, ork att blogga, ork att skriva, ork att tänka, ork att komma fram till saker och ting, ork att göra, ork att ta mig framåt. För det har inte hänt särskilt mycket under 2008 hittills... Livet är inte oändligt och jag är trött på att stå still och trött på att bara sova.

Imorgon ska jag ringa LillaJ:s läkare.

2 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Hej tjejen (och då menar jag inte Elsa)!

Det är inte lätt att hitta ork till allt...förstår precis...

Har i alla fall börjat leta lite "underlag" till våra föreläsningar och känner att det är något jag verkligen VILL göra men orken infinner sig inte heller hos mig...

Jag undrar när jag kommer att kunna vakna upp utvilad och känna mig full av liv. Just nu känner jag mig mest som en robot som gör det jag ska för annars går inte familjen runt.

Vet att jag skulle behöva vila, men känner igen ro att göra det. Det finns alltid så många måsten som hänger över mig - den goda mamman/kvinnan - svår roll att bemästra.

Lycka till i helgen med utställning och du vet att jag ALLTID finns här!

Mitt motto är fortfarande:

"Good things happen to good people"

Nyfiken på att höra om dina dagar i Stockholm...

Abrazos,
E

Anonym sa...

Tror att du fortfarande behöver högre Levaxindos så det är bra att du ska ringa lillaJ:s läkare imorgon. Har förstått att han inte är snål med doser och recept. HOppas det går bra. Väldigt synd att vi inte fick till det med bio, det hade vi deppråttor behövt för att lysa upp vår gråa vardag. Men att åka till Carolina blir nog roligt för dig och utställning med den lilla gullegrisen Elsa. Hoppas vi kan ses snart, saknar dig och tänker på dig som vanligt. Håller alla tummar jag har att du ska få positivt svar från xxh. (du vet ju att hålla tummarna för mig innebär att be för det, så då finns det med mer än mina goda tankar, då finns även Guds nåd med i bilden. DU vore verkligen värd ett positivt svar) Stor kram från din ikväll väldigt slokande syster Skräppan