torsdag 6 november 2008

Höstupdate


Nu var det längesedan jag skrev igen, så här kommer en liten update och ett löfte om bättring. Jag säger som Inte för Intet, bloggen och jag är ur synk. Jag tänker ofta ut inlägg i huvudet, men när jag väl sitter framför tangentbordet är de borta. Men, jag vill inte sluta blogga, så tills jag har fått ordning på tankarna får det bli lite goddag-yxskaft-inlägg även på denna blogg.

Så, vad har hänt sedan sist? På vissa områden ganska mycket, på andra ingenting.
  • Jobbfronten: Jag har fått nytt jobb från 1 dec och byter tidningsbranschen mot hundmatsbranschen. Elsa och jag får eget rum. :)

  • Hemmafronten: Jag har blivit sambo. Eller kanske mobo (mosterbo), som min 20-åriga systerdotter och nya inneboende säger. Fast jag får väl säga sydobo (systedotterbo) då...? Nåja, oavsett, så är det väldigt trevligt med lite sällskap.

  • Hundfronten: Elsa och jag har börjat på agility. Första gången tyckte hon att det var skitläskigt och sprang ut ur lokalen med svansen mellan benen. Men nu tycker hon att det är lika roligt som jag gör. Kan också rapportera att den gamla gårdshundsherren slapp operation och är på bättringsvägen.

  • Hälsofronten: Har kommit igång hyfsat med träningen igen och funderar på att anmäla mig till Sylvesterloppet på nyårsafton för att öka motivationen. TSH-värdet har gått upp trots höjd Levaxin-dos, så nu har de ökat dosen ytterligare och nya prover väntar om ett par veckor. Känner mig piggare än när vi började (i maj!), men inte "normalpigg".

  • Sociala fronten: Jag har tagit initiativet till att träffa ett par riktigt gamla (inte i ålder då förstås) vänner på sistone och det var väldigt trevligt. Nu väntar konsert med Lilla J den här helgen, fest med gamla Handelsvänner nästa helg, personalfest med Göteborgarna, Stockholmsresor, 100-årskalas (mina systrar fyller 50) och firandet av en av våra Stockholmstidningars 40-årsdag. Pust, sen är det advent och jag har satt egen glögg så jag måste nog ställa till med ett litet glöggkalas i december. :)

  • Kärleksfronten: Ok, det händer inte saker på alla fronter.

Okej, det får räcka för idag.

4 kommentarer:

Nat sa...

Hej Pippisen,
det låter ju under kontroll det mesta, fint att höra! Och glad att jag trots mitt eget spretiga bloggande kan vara till lite inspiration.

Jag som hoppats på att vara sysbo by now, fick snöpligt inse att så inte blir fallet. Har aldrig varit så ensam i hela mitt liv, men jag har heller aldrig mått så bra, trots att jag känner av den där ensamheten starkt ibland, så jag ska inte vara ledsen för det.

Var sak har sin tid, och ibland måste tiden däremellan vara jääääättte lång.

Positiva kramar till dig!

Anonym sa...

Kul att du skriver lite ibland! Jag gillar att läsa det du skriver - du är duktig på det! Eftersom jag själv är gårdshundägare så är det roligt med inlägg som handlar om Elsa. Och eftersom jag själv har blivit lämnad,grubblat,sörjt och återhämtat mig, och lever ensam med förhoppningom en ny kärlek någon gång, så kan jag identifiera mig med de inläggen också.
Kram!

Camilla

Pipperoni sa...

Hej Nat - Positiva kramar tillbaka. :)

Camilla - Trevligt att du har hittat hit och att du gillar det jag skriver. Alltid roligt med andra Gårdis-ägare också. Kram.

Anonym sa...

Hej!
Jag hörde av Rosie om ditt nya jobb, grattis!! Jag är glad för din skull att du äntligen tagit steget och kommit ifrån DP, det här kommer ju passa dig utmärkt och toppen att få ha med Elsa.
Molly ska börja på dagis, till en början en dag i veckan så mamma får lite avlastning, vi ska på invänjning nu i veckan :)

Hör av dig när du är i Sthlm och har tid och lust att ses, då får ni komma och hälsa på oss i Järla så kan hundarna busa lösa i parken!

kramar Sophie