onsdag 20 augusti 2008

Ännu ett trött inlägg

Jag tänker varje dag att jag ska skriva ett inlägg om det ena eller det andra. Men när kvällen kommer är alla ord som bortblåsta och jag känner mig tom och orkeslös. Jag sitter bara och stirrar eller slötittar på TV istället för att ta tag i saker och tänker "jag gör det imorgon istället". Men oftast blir det inte gjort då heller.

Jag sitter fast i en trist, energilös spiral som jag har svårt att ta mig ur. Varje dag tänker jag att jag MÅSTE ta mig i kragen och byta jobb. Det jag har nu har inte varit roligt på mycket, mycket länge och det bara dränerar mig ännu mer på energi. Jag har en känsla av att jag skulle få mer kraft över till annat om jag bara hittade något roligare sätt att försörja mig på. Men det är så mycket praktiska hänsyn, jag har så höga kostnader, jag vill kunna ha med mig Elsa och de saker jag verkligen skulle vilja göra - köpa en djurtillbehörsbutik, starta ett pensionat, börja plugga igen, skriva en roman - kräver så stora förändringar. Jag vet inte hur jag ska gå till väga, så jag sticker huvudet i sanden en stund till.

Jag hoppas att jag ska få mer energi när de har fått ordning på mitt tsh-värde. Jag kan fortfarande med lätthet sova middag både på för- och eftermiddagen och ändå gå och lägga mig kl.22 och sova i 9-10 timmar. Inte normalt... Men jag är också rädd för att det inte är hela problemet. Jag är rädd för att kvicksandskänslan bottnar i något annat.

Men, igår (när jag egentligen tänkte skriva det här inlägget) uppbådade jag i alla fall tillräckligt med energi för att måla mitt sovrum, vilket jag har tänkt göra i evigheter. Och eftersom det är i sovrummet jag tillbringar mesta tiden just nu så är jag nöjd med det.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Aldrig kul när det känns som att livet gått i stå och varje steg är som i kvicksand. Om du får ordning på tsh-värdet, kanske det kan ge tillräckligt med kraft för att du ska orka ändra på det andra som tar men inte tillför. Fast jag måste säga att måla om sovrummet inte var så illa det!
Hoppas det snart vänder och energin återvänder!

"A Peaceful Warrior" sa...

Här är ett par idéer som jag gått och burit på genom åren utifall att jag en dag känner för att byta spår hehe:

Att tex öppna ett supertrevligt hundcafé (med tillbehörsshop där det finns bra litteratur och det kan dessutom ges kurser, massage etc)/
öppna ett mysigt pensionat som har ett helhetskoncept, en oas för kropp och själ/
öppna ett "tema-café", också med ett koncept för alla sinnen, återigen en oas för kropp och själ kanske med levande musik som tex stråkkvartett i ett hörn, i alla fall med avkopplande musik på något sätt - detta kan kanske vara kombinerat med bokhandel(med inriktning på musik eller personlig utveckling så klart) och galleri/
Öppna en mycket välsorterad (nischad) skivaffär (fast cd:n e ju på väg bort så...) helst kombinerat med en bokshop specialicerad på musik och kanske ett café i anslutning till det med "musiktema" på det som bjuds. Andra tankar involverar yoga/massage/hälsokost och sådant fast det har blivit så hypat nu så jag har släppt det helt...
Jag är i alla fall oerhört förtjust i tanken på helhetskoncept där man erbjuder alla sinnen något utöver det vanliga... Tror faktiskt jag ska ägna ett inlägg åt dessa tankar i stället för att tröka ut dig och dina läsare här hehe. Sorry.

Fasikens - bara idéerna finns, vilket är det viktigaste kanske och förvisso att man har ett bra "säljkoncept" så är det ju bara att köra. Varför inte? Det funkar ju uppenbarligen för andra...
Man måste bara våga ta sig över den där tröskeln. Se det som ett stort äventyr. Jag tror att mina idéer en vacker dag i någon form kan komma att förverkligas, inte alls otänkbart faktiskt. Än så länge ligger de där och bubblar bara hehe...

frida fröberg sa...

Vad härligt med nytt sovrum!!! Ska bli kul att se.
Ibland tycker jag att jag måste bli riktigt nere och deppad och sänkt innan jag tar mig i kragen och drad mig upp igen! Jag skulle nog vara försiktig med att dra några slutsatser om tröttheten innan dina värden är ok igen, om det inte skulle släppa då får du väl fundera vidare på om dte kan vara ngt annat. Anledningar kan man ju alltid hitta, tyvärr...:-)

Ankan sa...

Åh, är det därför du inte skrivit. Vad tråkigt att du är så nere. Tror precis som "Haren" att du kanske ska avvakta lite tills tsh-värdet är OK igen.
När jag är trött så blir jag alltid ledsen och känner mig olycklig, inte alltid av någon annan orsak än att jag är just trött. Krya på dig, många kramar. Skönt att du i alla fall orkade göra något som var viktigt för dig, att måla. Så det finns hopp ;)