fredag 7 mars 2008

Today is a good day

Idag är en bra dag. Jag har känt en liten, liten gnista av min gamla energi under ett par timmar (även om jag nu är trött igen). Flera små saker har samverkat som gör att jag just nu är vid gott mod och på ganska bra humör.
  • Mina nya metoder för att komma tillrätta med Elsas "gå ut-problem" verkar fungera och vi fick bra kontakt igår (mer om detta någon annan gång).
  • Chefen har lovat mig löneförhöjning från 1 april.
  • Solen sken igår (även om det regnar idag) och påskliljorna i krukan utanför dörren blommar.
  • Jag har en pågående nätflirt som faktiskt är lite intressant.
  • Jag är på kontoret idag och ser lite folk (mamma passar Elsa).
  • I bilen på väg till jobbet lyssnade jag på sommarens temasång "Anything" med Lambretta och insåg att jag faktiskt kan göra precis vad jag vill (nästan...).
  • Jag hittade av en slump en gammal vän från skrivarkursen när jag var inne på Shortcut och mailade lite med henne. Jag har bestämt mig för att försöka hitta en skrivarkurs i sommar och ta mig i kragen och sätta igång med skrivandet på allvar igen.
  • Jag ska på afterwork med en god vän ikväll.

"God knows l've cried
Thinking, l was the only
but this is my life
and finally l realized that...

l can do anything l want
l can do anything l want
And there is nothing else that matters, Yeah"

(ur "Anything" - Lambretta)

3 kommentarer:

Lilla J sa...

Härligt att höra att du är på väg uppåt igen! Nu blir det snart vår på riktigt och allt känns lättare! =)

Vi ses på söndag väl? Kalas...

Kram

resan mot ljuset sa...

Din tillförsikt och positiva känsla är bra. kram

Anonym sa...

Vad bra! Affirmera vidare så att känslan förstärks. Hoppas du får en riktigt, riktigt bra helg. Kram Ankan